'Sıfır'da kampanya bitti 'ikinci el'de fiyatlar arttı

A -
A +
Geride bıraktığımız 2014 yılının aralık ayında "sıfır km" araçlarda yaşanan cazip kampanyalar, ikinci el araçlarda da fiyatları düşürmüştü. Ancak yeni yıl ile birlikte biten kampanyalar, "sıfır km" fiyatlarını yeniden liste bedeline döndürdü. Böylece ikinci el araç fiyatlarında da yeniden artış yaşandı. Bu hafta sonu özellikle büyük şehirlerdeki ikinci el otomobil pazarlarında satışa sunulan orta model araçların fiyatı, 2-4 bin lira arasında zamlandı. Bu gelişme galericileri ve araç sahiplerinin yüzünü güldürürken, otomobil almak isteyen vatandaşları üzdü.

Galerici Servet Acar, 2015 yılında araç fiyatlarına ciddi bir artış geleceğini belirterek şunları söyledi: "Kış ayları sebebiyle satışlar zaten düşük ama otomobil fiyatları yılbaşının ardından kampanya etkisinin geçmesiyle hem sıfır km'de hem ikinci elde yükselişe başladı. 1 ay sonra bahara yaklaştıkça bu artış daha da hissedilir olabilir. Arabasını bugün 50 bin liraya satan bir vatandaş, geri almak isterse iki ay sonra 5 bin lira kadar fark vermek zorunda kalabilir."

İhracat yükünü 4 il çekti

Türk otomotiv sektörünün 2014 yılındaki 22.3 milyar dolarlık ihracatının yüzde 85'ini, Marmara Bölgesi'ndeki dört il sırtladı. "Otomotivin kalbi" olarak bilinen Bursa, yüzde 33.4'lük payla toplam otomotiv ihracatının üçte birinden fazlasını tek başına sağladı. İstanbul yüzde 22,6'lık payla ikinci, Kocaeli yüzde 19.5 ile üçüncü, Sakarya yüzde 9.7 ile dördüncü oldu. OYAK Renault, Tofaş ve Karsan gibi devlerin yanı sıra çok sayıda yan sanayi firmasına ev sahipliği yapan ve sektöre yön veren Bursa, 7.4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Bursa'nın en yakın takipçisi İstanbul, 5 milyar dolar ihracata imza attı. Kocaeli'nin dış satım hacmi 4.3 milyar dolar, Sakarya'nın ise 2.1 milyar dolar olarak gerçekleşti. Milyar doların üzerinde ihracat başarısını gösteren bu illeri Ankara, İzmir ve Manisa takip etti.

Yeni Octavia'nın 500 binincisi üretildi

Skoda'nın itici gücü Octavia başarılarına devam ediyor. Teknolojisinin yanında insan hayatını kolaylaştıran pratikliği ve konforuyla dikkat çeken yeni jenerasyon Octavia'nın 500 binincisi üretim bandından indirildi. Mlada Boleslav fabrikasında üretilen bu otomobil, beyaz renkli bir Octavia GreenLine oldu. İlk kez 2012 yılında tanıtılan üçüncü jenerasyon Octavia, sınıfında fark yaratan özellikleriyle birlikte satıldığı pazarlarda güçlü satış rakamları elde etmeye devam ediyor. İlk olarak 1996 yılında üretilen Octavia modelinin, 2005 yılında ikinci jenerasyonu üretildi. Şu anda yaklaşık 20 yıllık bir geçmişe sahip olan model, bir anlamda Skoda'nın hızlı çıkışını simgeliyor. 1996'dan bu yana yaklaşık 4.5 milyon Octavia satıldı ve bu rakam Skoda markasının tüm zamanlardaki satışlarının yüzde 40'ını kapsıyor. Bu çıkıştan güç alan Skoda, gelecek dönemlerde dünya çapında yıllık 1.5 milyon araç satmayı hedefliyor.

Darüşşafaka'ya SEAT Alhambra

TBF Türkiye Basketbol Ligi'nde mücadele eden Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı'nın 2014 – 2015 yılı ana sponsorlarından biri olan SEAT, takımın 7 oyuncusuna SEAT Alhambra ve alt yapı ekibine de 4 adet Leon araç tahsis etti. Darüşşafaka Spor Kulübüyle yaptığı anlaşma sonrasında, ana sponsorlar arasında yer alan SEAT, "sportif" marka konumlandırmasına paralel, tüm dünya genelinde sporun birçok dalına destek veriyor. Markanın global marka stratejisine paralel olarak, Türkiye'de de Doğuş Otomotiv SEAT, Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı'nın yedi oyuncusuna araç tahsis etti.

HYUNDAI ASSAN REKOR KIRDI

2014 yılında tüm dünyada 8 milyon adetten fazla araç satan Hyundai'nin Avrupa ve tüm bölge için küçük otomobil üretim üssü olan Hyundai Assan, son yatırımla birlikte hem üretim hem de ihracat rakamlarını ikiye katladı. İzmit Fabrikası'nda 2014 yılında üretilen 203 bin 157 adet i10 ve i20 modelleriyle geçtiğimiz yılın üretimini iki katına çıkaran Hyundai Assan, ağırlığı Avrupa olmak üzere 30'dan fazla ülkeye tam 179 bin 793 adetlik ihracat gerçekleştirerek 2013'e göre rakamını yüzde 105 oranında artırdı ve Türkiye ekonomisine yaklaşık 1.5 milyar avro seviyesinde ihracat katkısı sağlamış oldu. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, yeni yılda hem iç pazar hem Avrupa'da araçlarına ilginin artacağı öngörüsünde bulundu.

TOYOTA

Park kazalarına 'dur' diyor!
Toyota, geliştirdiği akıllı radar tanıma sistemi (ICS) teknolojisiyle park ederken veya park edilen yerden çıkarken oluşabilecek kazaları önlemeyi hedefliyor. Buna ek olarak yeni görüntüleme modu Toyota'nın panoramik görüntüleme monitörüne eklendi. Böylece sürücü park yerinden çıkmadan önce etrafını daha detaylı kontrol edebiliyor. Toyota'nın şu anki ICS özellikli park sistemi etraftaki engelleri tespit ediyor ve araçta daha fazla sensör yer aldığı için daha geniş ve derinlikli bir taramayla daha ilerideki objeleri tespit edebiliyor. Böylece, gaz pedalına yanlışlıkla basılsa bile kaza yapılması önleniyor. Buna ek olarak, akıllı kontrol sistemi pedala yanlışlıkla basmanın oluşturacağı kazaların yanı sıra, düşük hızda park ederken yaşanan kazaları da azaltıyor.

HAFTANIN OTOMOBİLİ
Renault Captur 
Fiyatı: 59.550 TL'den başlıyor

ARTILARI
İç mekanı çok rahat, malzeme kalitesi keyif veriyor. Şanzıman oldukça başarılı. Sürüş açısından yol tutuşu yerden yüksek olmasına karşın keyifli ve rahat. Sağlam ve güven hissi veriyor. Uzun yolda özellikle geniş iç mekan kalabalık aileler için ideal. Şehir içinde ve uzun yolda yerden yüksekliği avantaj oluyor. Bozuk yollarda süspansiyon sistemi başarılı. Outdoor modeli özellikle tarz ve şehir dışı yolculukları seven insanlar için ideal ve çok başarılı.
EKSİLERİ
Uzun yolda süratli gidince dış mekanın sesini içeriye fazla alıyor. Bazı motor seçenekleri performans olarak imajının biraz altında kalıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
0.9 lt benzinli 90 beygir, düz şanzıman, 1.2 lt benzinli 120 beygir, otomatik şanzıman, 1.5 dizel 90 beygir, düz ve otomatik şanzıman

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.