Asl'olan düşünce...

A -
A +

Henry Ford; "Düşünmek, en güç meslektir. Bu işle pek az kişinin uğraşmasının nedeni bu olsa gerek" demiş. Bu ifadeyi kim bilir kaç kez duydunuz? Yine de, asıl önem verilmesi gereken şeyi bir düşünceyi asla hesaba katmadık. Belki de bu, iyi fikirlerin satın alınamaz olmalarındandır. Onlara paha biçilmez olduklarını söyleyebilirsiniz. Çevremizdeki insanlara sevgi, şefkat ve hizmet sunmak, rakamların ötesinde bir zenginlik oluşturur. Bunlar yüreğimizin eylemleridir. Öyleyse, beynin eylemleri niye küçültülsün? Paha biçilmez dediğimiz düşüncelerimize de bir değer biçilebilir. Bu fikirler bize, reklamcılığın kendini daha iyi hissedebilmesini sağlayacak yolun, medyadan daha çok para kazanmak yerine "mesaj" üstünde kafa yormaktan geçtiğini gösteriyor. Konya Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesinden pırıl pırıl bir stajyerim var, adı Özge. Geçenlerde heyecanla yanıma gelip "hocam üniversitede bu yıl "İletişimciler Derneği" kurduk. Arkadaşlarım çok heyecanlı ve istekli bizim sesimiz olun" dedi. 21 yy. İletişim Çağı diyoruz. Genç nüfus patlamış gidiyor birçok yeni mezun sudan çıkmış balık misali, özgeçmişler havada uçuşuyor. Bir iletişim dalında staj yapabilmek hayatı tanıyabilmek için... Bir de her kurumun sorduğu malum soru "iş tecrüben var mı?" diye soruyor. Cevap belli "yok". Nereden olacak bu gençlerin okurken çalışmaları gerek ama nafile. Lütfen yüzyılın mesleği olan iletişime destek verin, stajyer çalıştırın "eti sizin kemiği bizim" diyoruz halk dilinde. İşte bunu başarabilmek için "İletişimciler Derneğini" kurmuşlar. Firma ve ajanslar arasında bir arabuluculuk rolü üstlenmiş bu gençler. Ayrıca "Kariyer Merkezi" çalışması da hayata geçecek projelerinden. Burada akademisyenler konusunda uzman ve profesyoneller de genç iletişimcilere yol gösterecek. Sektörün çaylakları olarak nitelendirilen bu gençleri mesleğe hazırlamaya yönelik faaliyetlerde bulunulacak. Gündem belirleyen konferans, panel, reklam ve iletişim ustaları eğitimler verecek. Bu gelişmeler ışığında Konya Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi çatısı altında 2011-2012 döneminde "Reklamcılık Bölümü" de açıldı, alacağı 50 yeni reklamcı adayı eğitime başlıyor. Bu gözde mesleğe önümüzdeki yıllarda çok ihtiyaç duyulacak kanısındayım. Hükümetin hedef verdiği 2023 projelerinin tanıtımı, 2012 İstanbul Spor Başkenti, spor etkinlikleri, ülke tanıtımı ve 2020 Olimpiyatlara adaylık ve daha birçok sosyal ve kültürel projeler. İste asl'olan iyi bir fikir, yeteneğe göre toza da dönüşebilir sihir'e de. Çok işimiz var haydi "genç iletişimciler" durmak yok yola devam. 2227/2561

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.