Toplum hayatının devamlılığı, insanların mal ve hizmetler anlamında ihtiyaçlarının karşılanması, kültürün oluşturulması; oluşturulan bu kültürün yaşatılması amacıyla bir sonraki kuşağa aktarılması, yaygınlaştırılması gibi insana özgü tüm etkinliklerin temelinde de yine iletişim ve bu etkinliğin gerçekleştirilmesini imkanlı kılan iletişim ortamları-araçları yer almaktadır. İletişim ortamı insan yaşamının, dolayısıyla da düşüncesinin biçimlendiği temel mecralardan birisidir. Cumhuriyeti Afişleyen Adam 113 Yaşına Kendi Adasında Girdi İhap Hulusi Görey (28 Kasım 1898-27 Mart 1986 İstanbul), Türk grafik ve afiş sanatının öncüsü, ilk dönem Türk reklamcılığının büyük isimlerinden. En çok bilinen işleri Türk markaları için yaptığı çalışmalardır. Örneğin günümüzde hâlâ kullanılan Kurukahveci Mehmet Efendi, Kulüp rakısı çalışmaları markalaşmış tasarımlar arasında hafızamızda yer etmiştir. Devletin birçok kurumunun kurumsallaşmasında, (Milli Piyango, Tekel, Sümerbank, Ziraat Bankası...) ve Harf Devriminin neticesinde ise ilk Alfabe kapağını tasarlayarak, Cumhuriyet tarihine "Meşhur Üçgen" imzasını atmıştır. Yarım asrı aşkın bir süreçte yaptığı çalışmalarıyla bir mihenk taşı olan "Cumhuriyeti Afişleyen Adam" İhap Hulusi Görey'in doğumunun 113. yılı anısına, yaşamının önemli bir bölümünü geçirdiği Kınalıada'da girdi. 30 yıllık reklamcılık deneyimim 15 yılı aşkındır emek verdiğim, İhap Hulusi Görey'in çalışmalarını topladığım kitaplar, sergi ve konferanslarla onun tekrar hafızalara kazınması için verdiğim çabalar... "Müsellesten Üçgen" ismini verdiğim, koleksiyonumu 2010 yılında Marmara Üniversitesi Cumhuriyet Müzesi'ne bağışlamıştım. Bu yılda 113. doğum yılı etkinliklerinde Adalar Belediye Başkanı Dr. Sn. Mustafa Farsakoğlu Marmara Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sn. Emin Arat, heykelin yapımını gerçekleştiren heykeltıraş aynı zamanda Maçka RK başkanı sevgili arkadaşım Serap Gümüşoğlu ve Espas İletişim katkılarıyla bu etkinliği hayata geçirdik. Emeği geçen herkese teşekkürlerimle. II. Reklam Sempozyumu Bu haftanın bir diğer etkinliği ise 30 Kasımda yapılan "II. Reklam Sempozyumu" . T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın Tüketicinin Korunması ve Piyasa Genel Müdürlüğü, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve Reklam Özdenetim Kurulu tarafından düzenlenen, sektörün önde gelen isimlerinin katıldığı II. Reklam Sempozyumu, Türkiye'de ilk kez "Dijital Reklam Standartları" ve "Ürün Yerleştirme" konuları ele alındı. Gümrük ve Ticaret Bakanı Sn. Hayati Yazıcı'nın katılımıyla gerçekleşen sempozyumda Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, RTÜK Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun'la medya temsilcileri, üniversiteler ve yurt dışından gelen konuşmacılarla çok yararlı geçen bir toplantı oldu. Kimileri Telefonda Sever 2-3-4 Aralık tarihleri arasında tüm Türkiye'den üniversite öğrencilerinin katılımıyla başlayacak olan "Adhere 7/24 Reklamcılık Günleri" Boğaziçi Üniversitesi'nin İşletme ve Ekonomi Kulübü tarafından organize ediliyor. Üç günlük reklam etkinliğinin konu başlıkları "Kimileri Klasik Sever", "Kimileri İzlemeyi Sever", "Kimileri Sanalda Sever". Bendeniz elbette "Klasik Severim" gününde olacağım.