Sezgi

A -
A +

"Bilgi herkesin ulaşabileceği bir şeydir. Ama gerçek sezgi ve bilgiden fikre geçiş size yalnızca size aittir". Bill Bernbach Hepimizin sezgi yeteneği vardır ama bazı insanlar bunu diğerlerine göre daha iyi kullanır. Dünyanın en kreatif insanları, sanatçılar, liderler, sporcular, politikacılar, öğretmenler, kâşifler, oyuncular, uzay adamları, sirk yıldızları, doktorlar, mühendisler, müzisyenler, mim sanatçıları... Bütün bu insanlar sezgilerini dinlerler. Sezgileri onları yönetmez, onlara yeni bir perspektif kazandırır. Sezgilerinizin güçlenmesi için daha çok dinlemelisiniz. Aynı anda 100 şeye koşturuyorken duyarlılığımız azalır. Elimizdeki iş bitene kadar dikkatimizi ona veririz, çoğu zaman kendi ihtiyaçlarımızı ve sağlığımızı göz ardı ederiz. Duyularımızı keskinleştirmek, sezgilerimizin bize ne söylediğini dinlememize yardım eder. Bunu gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenler şunlardır: Dur, Kıpırdama, Derin bir soluk al, Durumun sana ne söylüyor, dikkat et. Çözmek istediğiniz bir şey varsa, onu düşünün ve hissettiğiniz değişikliğe dikkat edin. 'Ruh durumunuzu yoklayın'da gördüğümüz gibi, bu değişlikler fiziksel, zihinsel, duygusal veya ruhsal olabilir. Örneğin, fiziksel işaretler size enerjik ve canlı veya stresli ve bitkin olduğunuzu söylüyordur. Şu anda vücudunuz size bir şey söylüyorsa, ne söylüyor olabilir? Denedikçe, durumunuzu gitgide daha kolay kontrol ediliyor olduğunuzu göreceksiniz. Alışmak için, her gün 5 dakika durumunuzu kontrol etmeye ayırmaya ne dersiniz? Bir kez anladığınızda, gerektiğinde kolayca kullanacağınız bir aracınız olacak. Zihniniz hâlâ çok meşgul ise, ya meditasyon yapmayı öğrenin ya zihninize "Kes Sesini!" deyin. Yeni bir soluk... İngiltere başta olmak üzere, Avrupa ve Amerika'da 1968 yılından beri yayınlanmakta olan reklam, medya ve iletişim sektöründe bir marka haline gelmiş Campaign dergisi, Ocak'ta Türkiye'de yayın hayatına başlıyor. İngiltere'nin en büyük bağımsız yayın kuruluşu Haymarket'ın resmî stratejik ortağı Lift Content Factory tarafından yayınlanacak olan Campaign Türkiye, Asya Pasifik, Orta Doğu, Hindistan edisyonlarından sonra Campaign'in gelişen pazarlara açıldığı en önemli yayınlarından biri olmaya hazırlanıyor. Campaign Türkiye, baş döndürücü bir hızla gelişmekte olan sektörün dinamiklerini yakından takip ve analiz ederek, ajans ve markaların iş hedeflerine, kreatif çalışmalarına ve sektörün gelişimine katkıda bulunma amacını taşıyor. Gençlerle birlikte... Geçtiğimiz hafta Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel Tasarım bölümü Workshop-2 sınıfında verdiğim "Digital reklamcılık ve ilk dönem reklamcılık" sunusu ile daha sonra gittiğim Kocaeli Üniversitesi Kandıra MYO'ndaki konferansımda "Türk Reklamcılığı, Kurumsal İletişim ve Sponsorluk" konularını ele aldık İstanbul'a 150 km mesafedeki bu şirin belde Osmanlı döneminde Üsküdar'ın bir kazasıymış. Kandıra MYO hocalarından öğrencilerine kadar gösterdikleri konukseverlik ise takdire şayandı bir kez daha teşekkür ediyorum. Bilgi ve tecrübeler paylaştıkça güzel oluyor. Tüm okuyucularıma yeni senede esenlikler dilerim...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.