Şimdi Reklamlar...

A -
A +

Aslında korktuğumuz ölüm değil, kifayetsiz yaşam." Bertoll Brecht Gelir yetersizliği, hayatta kalma mücadelesi ajansları "ne iş olursa yaparız, hangi müşteri olursa çalışırız, ne problem varsa çözeriz" noktasına getirdi. Sektör deneyimimiz varmış, yokmuş; organizasyonumuz o müşteriye hizmet verecek noktadaymış, değilmiş bakmaksızın "gel, kim olursan ol gel" diye sesleniyoruz çevremize. Ama hepimiz herkese seslendiğimiz için bir uğultu var ortada. Kalabalık tek sesleri duymak ne mümkün. Bu "her işi yaparız" yaklaşımına reklamcı John Hegarty'nin haklı bir eleştirisi var. "Reklam ajanslarının en büyük sorunu bir marka gibi davranamamaları... Tüm hayatımız, markalara hedef kitleleri konusunda odaklanmayı tavsiye vermekle geçer; iletişimleri bu insanlara yöneltiriz; ürünler bu spesifik pazarlamaya yönelik olarak hazırlanır ve de pek çok müşterimiz direnir buna. Yine de doğru bulduğumuz için yaparız bunu. İş kendimizin, ajansımızın bir marka olarak davranmasına gelince herkes için uygun olduğumuzu iddia ediyoruz ki, değiliz. Sektör, yıl sonunda çift haneli büyümeye ulaşmayı hedefliyor. Reklam harcamaları ilk 6 ayda % 5 arttı. Reklam harcamaları 2012'nin ilk 6 ayında 2011'in aynı dönemine göre %5 artarak 2.3 miyar TL'ye ulaştı. Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, "Önceki yıllara göre düşük bir artış ama büyümenin sürmesi önemli" diyor. Sektörün %85'ini temsil eden Reklamcılar Derneği'nin verilerine göre, reklam harcamaları 2012 yılının ilk 6 ayında, önceki yılın aynı dönemine göre %5 arttı. İlk yarıda piyasalarda görülen durgunluğun reklam sektörüne de yansımaları olduğu ve son yıllardaki hızlı büyümenin yavaşladığı görülürken, reklam harcamaları 2 milyar 396 milyon TL'lik büyüklüğe ulaştı. Yatırımların %56.74'ünü televizyon, %23.95'ini basın, %6.78'ini açıkhava, %8.65'ini dijital, %2.70'ini radyo ve %1.18'ini sinema reklamarı oluşturdu. Reklamcılar Derneği Başkanı Özkan, büyümenin yıl sonunda %8 olmasını öngördüklerini belirterek, "Ancak %10'a çift hanelere de gidebiliriz. 2011'de %21, %30 gibi oranlarda büyümeler konuştuktan sonra %8'lik büyüme yavaşlama gibi duruyor ama bu genel olarak ekonomiyle alakalı. Büyüme sürüyor ve bu çok önemli" dedi. Konuşmasının devamında ise; "Bazı tereddütlerle geçirdiğimiz bu dönemi sağlıklı sonlandırmak istiyoruz. Yeni yasa hazırlıkları, Tüketici Kanunu çalışmaları da devam ediyor. Türkiye, hızlı bir büyümenin ardından istikrarın yakalandığı dönemde. Bunu düşünürsek çok iyi durumdayız." Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu, "Ocak ve Şubat performansı hepimizde büyük kaygı uyandırmıştı ama her şeye rağmen, sektörümüzü tren rayının üzerinde tutabildik" diye yorumladı. Tüm mecralarda en çok reklam harcaması yapan ilk 3 sektör gıda, yayıncılık ve iletişim oldu. TV'de en çok harcama yapan sektör gıda olurken, gazete, dergi ve internette yayıncılık, radyoda otomotiv, açık havada iletişim, sinemada ise finans sektörleri ilk sırada yer aldı. Reklamlar bitti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.