Yüz yüze

A -
A +

Uluslararası insan kaynakları danışmanlık şirketi Randstand'ın Workmonitor adıyla Amerika, Asya Pasifik ve Avrupa kıtalarında Türkiye'nin de içinde bulunduğu 32 ülkedeki iş dünyasındaki eğilimleri belirlediği araştırmasında 2012'nin ilk verilerine göre her 10 çalışandan 7'si çalışma hayatında yüz yüze iletişimi tercih ediyor. Global olarak da %81 ile yüz yüze iletişimi en çok tercih eden ülke biz olurken %79 ile Yunanistan ikinci, %78 ile Hindistan ilk üçte olanlar. Norveç, Japonya ve Singapur %57 oranla bu yöntemi en az tercih eden ülkeler olmuş. Hayatımıza teknolojik ürünler ne kadar girerse girsin, iş dünyasında hâlâ yüz yüze iletişimin güven vermesi öne çıkan başlıca unsur. Özellikle de Akdeniz ülkelerinde. Raporda internet erişiminin ve akıllı telefonların kullanımının yüksek olduğu Çin ve Hindistan'da ise çalışanlar günlük bilgi alma potansiyellerinin üzerine çıktıklarını ve daha az verimli olduklarını belirtiyorlar. Örnek olarak da her 10 çalışandan 4'ü bir e-postaya ya da telefona hemen cevap veremezlerse kendilerini yetersiz hissettiklerini dile getirmişler. "Reklamarkası" arası... TGRT HABER TV'de Ağustos 2011'den bu yana canlı olarak hazırlayıp sunduğum "Reklamarkası"nda kısa bir ara... Reklam sektörünün her yönüyle masaya yatırıldığı Reklamarkası programı müşteriden ilk alınan briefle başlayan sürecin stratejisi, kreatif çalışmalarından prodüksiyonuna, dijital reklamdan sosyal medyasına, yaşanan kamera arkası serüvenlerden iletişim sektörüne destek olan tüm branşları kucaklayan sıcak ve samimi duruşuyla geçirdiğimiz bir dönem oldu. Geçen hafta 24. Kristal Elma ödül töreninden yaptığımız canlı bağlantılar ve özel konuklarımiz: İnterfilm kurucularından ve RYD yönetim kurulu üyesi Bahadır Arlıel, Miami Ad School Türkiye direktörü Zeynep Karahan, Alametifarika kreatif direktörü Uğurcan Ataoğlu (Bob) ve reklam metin yazarı Selin Akıncı'nın katılımlarıyla bir yılı noktaladık. 2011-2012 sezonunda Reklamcılar Derneği'nden sektörü en dile getiren ve bunu ekranlardan kamuoyuna en iyi yansıtan program ödülünü de alarak işini başarıyla yapmanın haklı gururunu ekip olarak yaşadık. Bu konuda kendi ekibime ve bizlere ev sahipliği yapan TGRT HABER TV çalışanlarına bir kez daha teşekkür ederim. Yeni sezona yenilenmiş, sektöre daha geniş bir perspektiften bakan ama gündemi de yakından takip eden bir "Reklamarkası" için şimdiden hazır olun. Efsane reklamcı Bill Bernbach'ın bir sözüyle bitireyim: "İnsanları heyecanlandıran şey, yalnızca onlara ne anlattığınız değil, bunu nasıl söylediğinizdir..."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.