Bundan 12 yıl önce Amerika'da iki annenin sadece 68 dolar sermayeyle kurduğu 'pratik oto kiralama' sistemi Türkiye'de de yaygınlaşıyor. Türkiye'de henüz emekleme aşamasında olan 'oto paylaşım' sistemiyle, bütün kiralama işlemleri cep'ten yapılıyor. Araçlar saatlik bile kiralanabiliyor. Amerika, İngiltere ve bazı Avrupa ülkelerinde yaygın olan sistemde, kiralama şirketine üye olan bir kullanıcı akıllı cep telefonundan, bulunduğu bölgede kendisine en yakın kiralık aracın yerini öğreniyor. Yine cep telefonundan rezervasyonunu yaptıran kullanıcı, aracın ön camında bulunan elektronik okuyucuya üyelik kartını okutarak kapıları açıyor ve torpidodaki anahtarla seyahatine başlayabiliyor.
Türkiye'deki uygulamalarda, ortalama 25 lira civarı yıllık aidat verilerek sisteme üye olunuyor. Aracın bir saatlik kirası 6-10 lira aralığından başlıyor. Kilometre başına 40-50 kuruş ilave ücret alınırken yakıt için ödeme yapılmıyor. Depo anlaşmalı istasyonlardan dolduruluyor. Türkiye'de bu hizmeti veren irili ufaklı şirketler sessiz sedasız çalışırken, büyüme potansiyelini gören dev şirketler de yatırım için düğmeye basmaya hazırlanıyor. Oto paylaşım sistemini ilk hayata geçiren Amerikan Zipcar'ı satın almak için 500 milyon dolara anlaşan Avis, operasyonu bahar aylarında tamamlamayı planlıyor. Yeni nesil kiralama yönteminde, araçlar şehir genelindeki otoparklara dağıldığından, firmalar yüksek bedelli emlak giderlerini de hafifletiyor. Zipcar, 2000 yılında Antje Danielson and Robin Chase isimli iki kadın tarafından kuruldu. Çocuklarını yürüyerek götürdükleri okulda tanışan kadınlar, oto kiralamada pratik bir yol düşünürken bu sistem akıllarına geldi. İki kadın bu parlak fikri sadece 68 dolarla hayata geçirdi.
Adresinize en yakın oto sizin
Yeni nesil kiralama sistemi olan 'oto paylaşımı' şöyle çalışıyor. Diyelim ki, Beşiktaş'tasınız ve Beylikdüzü'ne gitmek için bir otomobile ihtiyacınız var. Akıllı cep telefonunuzdan üye olduğunuz kiralama şirketinin sitesine girerek, size en yakın araçların park edildiği yerleri görüyorsunuz. Aracın kapılarını dijital üye kartıyla açtıktan sonra seyahatinize başlıyorsunuz. Daha sonra işiniz bittiğinde anlaşmalı otoparka aracı bırakıyorsunuz. Yapılan kilometre, ödeme gibi bütün formaliteler ise ya araçtaki mini bilgisayar üzerinden ya da internetten gerçekleştiriliyor. Sistem yurt dışında böyle ancak Türkiye'de şimdilik araçlar tek bir merkezden alınıp yine aynı yere bırakılıyor. Ayrıca yurt dışındaki uygulamalarda belli bir mesafeye kadar kiralama bedelinin haricinde başka bir ücret alınmıyor.
IPHONE'DAN KORNA ÇALABİLİRSİNİZ
Yurt dışındaki kiralama sistemlerinde, rezerve ettiğiniz aracı otoparkta bulmakta güçlük çekerseniz, iPhone veya Android sistemli telefonlar için geliştirilen özel yazılım sayesinde, aracın kornasına telefonunuzdan basabiliyorsunuz. Caddelere veya alışveriş merkezlerinde park edilmiş araçlar ise,
üzerlerindeki GPS sistemleri sayesinde akıllı telefonunuza yüklü harita üzerinde gözüküyor.
RENAULT CAPTUR CENEVRE'DE ÖRTÜSÜNÜ AÇACAK Yeni moda SUV tipi binekler 4x4 havasında olan "crossover" modeller, pazarın yeni tercih edilenleri arasında yer alıyor
SUV görünümlü binek otomobillerin yıldızı her geçen gün parlıyor. Önümüzdeki dönemde yeni trendin bu tip modeller olacağını gören otomobil firmaları da ürün gamlarına 'crossover' ismi verilen bu araçları dahil ediyor. Ford'un Edge, Peugeot'nun 3008, Dacia'nın Sandero Stepway gibi modellerinden sonra Renault da Captur'la crossover pazarında iddiasını gösterdi. Bir SUV'un yüksek sürüş pozisyonu, bir MPV'nin genişliği ve hatchback aracın manevra kabiliyetini bir arada sunan Captur, sürüş keyfi açısından B segmentinin referanslarından olan Yeni Clio ile aynı platformda tasarlandı. Hem benzinli hem dizel motor seçeneklerine sahip olacak Captur ilk olarak mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. Captur, Renault'nun İspanya'nın Valladolid şehrindeki tesislerinde üretilecek. İki tonlu renk seçeneklerine sahip olan Renault Captur, ilk donanım seviyesinden itibaren eller serbest Renault Card sistemi, yokuşta kalkış destek sistemi, ve arka park sensörleri dahil bir üst segmentin ekipman özelliklerine sahip olacak.
Opel Adam, mart ayında Türkiye'ye gelecek. 61 BİN FARKLI KOMBİNASYON Bu Adam'ın aynısından kimsede olmayacak Yaklaşık iki ay sonra Türkiye yollarına çıkacak olan Opel Adam, müşterinin zevklerine göre özel tasarıma sahip olacak
Opel'in mart ayında Türkiye pazarına sunacağı yeni modeli Adam, kişiselleştirme özelliği sayesinde 61 binin üzerinde dış mekân, 82 bin de iç mekân kombinasyonuna sahip olabiliyor. Bu da, bu aracın aynısının başka hiç bir kimsede olmayacağı anlamına geliyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, "Bugün bir Adam siparişi veren herkes, kendi otomobilinin aynısından bir tane daha görmeyeceğinden kesinlikle emin olabilir. Neredeyse her Adam benzersiz olacak" diye konuştu. Opel Adam, müşterinin isteğine göre farklı renk, döşeme, kaplama ve jant gibi özelliklerin seçilmesi sayesinde kişiselleştiriliyor. Opel'in Eisenach'taki fabrikalarında 190 milyon euro yatırımla üretilen Adam, şimdiden Avrupa genelinde 16 binin üzerinde sipariş aldı.
Audi SQ5'e, 354 HP'lik 3.0 cc, V8'lik benzinli
Audi'nin ilk olarak Paris Motorshow'da sergilediği ve ilk olarak TDI motorla satışa sunulan SQ5 modelinin benzinli versiyonu Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. 3.0 TFSI motora sahip yeni model 354 HP güç üretirken ve 470 Nm tork sağlıyor. Yeni Audi SQ5, 0'dan 100 km/s hıza 5.3 saniyede çıkabiliyor ve 250 km/s maksimum hıza erişebiliyor. Kaputun altındaki 3.0 litrelik V6 motor, 100 km'de ortalama 8.5 litre yakıt tüketiyor. Sekiz ileri tiptonic vites ve tork yönlendirmeli quattro sürekli dört çeker sistemi SQ5'in gücünü sürüşe etkili bir şekilde aktarmasını sağlıyor.
Volvo ve Renault tek çatıda birleşti
Volvo Trucks ve Renault Trucks, son on iki yıldır Volvo Group çatısı altında ayrı organizasyonlar olarak ancak aynı kurumsal kültür ile faaliyetlerine devam etme kararı aldı. İki marka, Türkiye'nin de dahil olduğu, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde, Volvo Group Trucks çatısı altında müşterilerine sundukları ürün yelpazesi ve servis ağı oluşturmayı hedefliyor.
2012 kampanyalarına devam
Geçtiğimiz yıl sonunda başlayan kampanyalar yeni yılda da devam ediyor. Model yılı uygulaması sebebiyle, bu sene ilk defa 2012 modellerin de 2013'lerle birlikte satılması kampanyaların uzamasına sebep oldu. Yeni otomobil almayı düşünenler, ruhsatında 2012 model yazmasını çok önemsemiyorlarsa, düşük fiyatlarlar bir fırsat olarak değerlendirilebilir. Örneğin, Suzuki'nin aralıkta başlattığı kampanya 31 Ocak'a uzatıldı. Kampanyada SX-4, 34 bin 399 TL'den Splash ise 27 bin 786 TL'den başlıyor. Nissan da, Micra, Juke ve Qashqai için yüzde 0 faiz fırsatını sürdürüyor. Chevrolet de 0 faizli kampanyasını devam ettirirken, Peugeot sınırlı sayıda araç için 4 bin TL'ye varan indirim sunuyor.