Elektrikli oto yapana teşvik kapıları açıldı

A -
A +

Yerli otomobilde 'babayiğit' arayışlarını sürdüren Türkiye, elektrikli modeller için de boş durmuyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, büyük bir kısmının ithal parçalarla üretiminin yapıldığı elektrikli otomobilin yüzde 100 yerli olması için düğmeye bastı. Bakan Nihat Ergün, yerli imkânlarla elektrikli otomobil üretecek firmalara TÜBİTAK tarafından Ar-Ge desteği verileceğini söyledi. TÜBİTAK öncülüğünde üniversitelerin, özel sektör ve kamu Ar-Ge kuruluşlarının güç birliği yapacağını ifade eden Ergün, Elektrikli Araç Teknolojilerinin Geliştirilmesi başlıklı çağrı kapsamında, batarya, motor ve elektronik kontrol sistemleri gibi parçaları üretmek isteyen firmalar projelerini 24 Mayıs 2013'e kadar TÜBİTAK'a sunacak. TÜBİTAK'ın Ar-Ge kapısını sonuna kadar açacağı çalışmada, firmalara verilecek maddi destek ise projelere göre belirlenecek. Ancak projelerde, çalışmaların olabildiği kadar yerli olması ön şart olacak. Ergün, üretilecek elektrikli aracın hangi segmentte olacağının, pazar imkânlarının, elektrikli araç üretici kuruluşları tarafından belirleneceğini kaydetti. Ergün ayrıca, Bakanlığının 5 yıl boyunca toplam 200 elektrikli araç alımı yapacağını ayrıca diğer kamu kuruluşlarının da alım yapacağını söyledi. AA Elektrikli oto yapana teşvik kapıları açıldıBu Alfa'yı öğrenciler tasarladı Geçmişin klasik izlerini taşıyan yeni Gloria, Avrupa Tasarım Enstitüsü öğrencileriyle birlikte şekillendirildi. Alfa Romeo'nun geçmişten geleceğe uzanan sportif sedanı Gloria, Avrupa Tasarım Enstitüsü (IED) yüksek lisans öğrencilerinin çizimleriyle tasarlandı. Önümüzdeki ay başlayacak Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda ilk defa tanıtılacak olan Gloria, efsane haline gelen geçmiş modellerin izlerini taşıyor. Fiat-Chrysler Tasarım Merkezi Başkanı Lorenzo Ramaciotti, "IED'nin yüksek lisans programındaki öğrencilerden yeni Alfa Romeo sedana yönelik tamamen bağımsız yorumlarda bulunmalarını istedik. Ortaya harika bir sonuç çıktı" dedi. Yeni sedana V6 veya V8 çift turbo motorların güç vermesi bekleniyor. Otomobilin kaputu, şeklinin üç boyutlu özelliğini vurgulayan araç çizgileri boyunca güçlü bir Alfa Romeo kalkanı hissi uyandırıyor. Ön kısımdaki deri şeritler, markanın tarihe damgasını vuran modellerinin bagaj bölmelerinde kullanılan unutulmaz deri kayışları hatırlatıyor. Elektrikli oto yapana teşvik kapıları açıldıYeni Rapid'in benzinlisi 33 dizeli 43 bin liraya geldi Skoda'nın Türkiye'de ilk defa kasım ayında İstanbul Autoshow 2012'de tanıttığı Rapid, üç farklı donanım paketi ve dört motor seçeneğiyle 32.990 TL'den satışa sunuldu. Skoda'nın Türkiye'deki satışlarında önemli bir yer tutacak olan ve markanın yeni tasarım anlayışının ilk örneği olan Rapid, kompakt B sınıfının en iddialı sedan modellerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Aracın 1.2 litrelik benzinli seçeneği 32.9 bin liralık fiyatıyla en ucuz versiyon olarak satılıyor. Ancak dizel tercih edilirse, 105 HP'lik 1.6 TDI motor için en az 43 bin 490 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Yeni Rapid, 2 Elegance, 4 Ambition ve 2 Active versiyon seçenekleriyle pazardaki yerini aldı. 100 KM'DE 3.8 LT TÜKETİM Yeni Leon, 1'i dizel 3 motorla yollarda Yenilenen üçüncü nesil Leon, özellikle dizel seçeneğinde sunduğu yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor Seat'ın efsanevi modeli Leon, üçüncü nesliyle pazardaki yerini aldı. İleri teknolojilerle donatılarak tamamen yenilenen Leon, 42 bin 400 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Leon ailesinin benzinli seçeneklerinin ilki, 1.2 litre 105 HP'lik TSI motora sahip. 0'dan 100'e 10 saniyede ulaşan bu versiyon, 100 km'de ortalama 4.9 litre tüketiyor. İkinci benzinli versiyonu ise 1.4 litre 140 HP'lik TSI motor. Bu seçenekte ise ortalama tüketim 5.2 litre. Dizel versiyon ise 105 HP'lik 1.6 lt TDI motor ve 100 km'de ortalama 3.8 litrelik tüketimle dikkat çekiyor. Her üç versiyonda da Start/stop ve enerji geri kazanım gibi tasarruf sistemleri bulunuyor. Yeni Leon, sürüş destek sistemlerinden, bilgi-eğlence sistemine, şasiden motor teknolojisine kadar birçok alanda yapılan yenilikleriyle dikkat çekiyor. Yan sanayici, Çin Seddi'ni aşacak Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), dünyanın yeni ticaret merkezi olmaya aday Çin'i gözüne kestirdi. TAYSAD, Çin'de iş birliği, ortaklık ve satın alma operasyonlarında, neler yapılması ve nelere dikkat edilmesi gerektiği konusundaki bilgileri '2. Çin Çalıştayı'nda üyeleri ile paylaştı. TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, eylülde Çin'de gerçekleşecek dev yedek parça fuarına katılacaklarını belirterek, "Show time başlıyor. Fuar öncesinde ülkemize Çinli heyet getireceğiz, ilk temaslar burada yapılacak. Daha sonra TAYSAD'ın Çin ofisi için gerekli adımları atacağız" diye konuştu. Ramzey, üretimde 1 milyona ulaştı Motosiklet ve yedek parçaları üretimi yapan Ramzey, 1 milyonuncu motosikletini üreterek Tunus'a ihraç etti. 5 milyon dolar yatırımla İstanbul Tuzla'da inşaatı tamamlanan ek üretim tesislerinin açılışında konuşan Ramzey Genel Müdürü Fevzi Lütfi Yalnız, "1965 yılında İstanbul Tarlabaşı'nda küçük bir atölyede iş hayatına başlayan Ramzey, bugün Afrika pazarının lideri haline geldi. Üretimimizin yüzde 85'ini ihraç ediyoruz" diye konuştu. Yalnız ayrıca, Avrupa'nın köklü motosiklet fabrikalarından Slovenyalı TOMOS'un da tesislerini kapatıp Ramzey'e üretim yaptırdığını dile getirdi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.