Geçtiğimiz yıl ekim ayında Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artırılan hafif ticari araç pazarındaki daralma devam ederken, bu yılın ikinci yarısında ÖTV'si artırılan otomobilde, satışların aynı akıbete uğrayıp uğramayacağı merak konusu oldu. ÖTV artışına kampanya silahıyla cevap veren firmalar şu an fiyatlarına ÖTV'yi yansıtmıyor ancak yeni yıldan itibaren etiketlerin zamlanması bekleniyor. Dolayısıyla içinde bulunduğumuz aylar otomobil almak için en uygun zaman olarak dikkat çekiyor. Otomotiv Sanayi Derneği'nin (OSD) hazırladığı rapora göre, 2012 yılı ocak-ekim döneminde toplam pazar, 2011 yılı aynı dönemine göre yüzde 12 oranında azalarak 621 bin adet düzeyinde gerçekleşti. Aynı dönemde otomobil pazarındaki düşüş yüzde 8 düzeyinde gerçekleşti ve pazar 423 bin adede geriledi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre hafif ticari araç pazarındaki düşüş ise yüzde 21 oranında gerçekleşti ve pazar 168 bin adet düzeyine geriledi. Geçtiğimiz seneyle kıyaslandığında ise, hafif ticari araçlardaki ÖTV artışı sebebiyle satışlardaki düşüşün geçen ekim ayında da devam ettiği görülüyor.?2012 yılı ocak-ekim döneminde bir önceki yıla göre ağır ticari araç pazarı yüzde 16 oranında daraldı ve 31 bin adet düzeyinde gerçekleşti 2012 yılında 2011 yılı ilk 10 aylık döneme göre kamyon pazarı yüzde 17 oranında azaldı ve 27 bin adet düzeyine geriledi.
PAZAR PAYI YÜZDE 13.9 Renault Grubu ilk 10 ayın lideri
Renault Grubu (Renault-Dacia), bu yılın ocak-ekim döneminde %13.9 ile toplam pazarın lideri oldu. Fluence, ekim ayı sonuçlarıyla segmentinin lideri olurken, Dacia ise toplam pazarda %3.6 pazar payı ile 8. sırada yer aldı. Dacia, Ekim 2012 sonu itibariyle binek otomobil pazar payını %4.9'a yükselterek geçen senenin aynı dönemine göre (Ocak-Ekim 2011) pazar payını %71 arttırmış oldu. Grup, söz konusu dönemde 91 bin 389 adet satış gerçekleştirerek toplam pazarda %15.5 pazar payı kaydetti. Binek araç pazarında Renault Grubu, gerçekleştirdiği 77 bin 343 adet araç satışı ile %18.3 pay aldı.
Autoshow, firmaları da gezenleri de sevindirdi Hedeflenen 600 bin adetlik ziyaretçi sayısını neredeyse gerçekleştiren Autoshow'da alınan siparişler de firmaların yüzünü güldürdü
Dün sona eren Autoshow Fuarı, hedeflenen 600 bin ziyaretçi sayısını gerçekleştirecek gibi görünürken, otomobil firmaları da aldıkları siparişlerden memnun. Autoshow'un bu yıl kesinlikle çok hareketli olduğuna dikkat çeken Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, "Fuar boyunca bayilerimizden görevli satış danışmanları sürekli müşteri görüşmeleri ve satış bağlantıları gerçekleştirdi. Fuarın ilk sekiz gününde yaklaşık 450 adet satış ve bağlantı gerçekleştirildi. İlk 6 gün gelen ziyaretçi sayısı 300 bini aştı ve hedef 600 bin kişi. Geçtiğimiz hafta sonundaki kalabalık göz önüne alındığında, bu rakamı yakalanabileceğini düşünüyorum. Paris fuarı için açıklanan ziyaretçi sayısının 1 milyon 250 bin civarında olduğu düşünülürse, bu rakam çok büyük bir başarıyı temsil ediyor" diye konuştu.
Esas hareketlilik son iki ayda bayilerde olacak
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, ziyaretçi rekoru kıran Auto Show'da hem ilgiden hem de satışlardan memnun olduklarını söyledi. Fuar sonunda Renault ve Dacia modellerinde toplam 414 satış gerçekleştirdiklerini söyleyen Aybar şöyle devam etti; "Bunun 277 adedi Renault, 137 adedi Dacia modellerine ait. Renault satışlarının 76 adedi ise Yeni Cilo'ya ait. Kararların satın almaya dönüşmesi belli bir zaman da alabiliyor dolayısıyla Auto Show'un etkisinin otomotiv sektörüne olumlu yansımalarını yılın son iki ayı olan kasım ve aralık aylarında göreceğimizi söyleyebiliriz."
EKİM AYININ ŞAMPİYONU
Son olarak Freemont'u satışa sunan Fiat, yılın 10. ayının sonunda 78 bin 927 adetlik satışa ulaşarak ekimde pazar lideri oldu.
FIAT'IN YENİ SUV MODELİ 93 bin liralık Freemont bir haftada 160 adet sattı
Fiat Grubu'nun Chrysler Grubu'yla yaptığı ortaklığın simgesi haline gelen Fiat Freemont satışa sunulduğu bir hafta içinde 160 adet sattı. Türkiye pazarına hitap eden SUV tasarım ve kullanım özellikleriyle birlikte AWD 4x4 çekiş sistemi ile öne çıkan Freemont, lansmana özel 93 bin TL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, "Avrupa pazarında şimdiye kadar 35 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edilen Fiat Freemont, Autoshow fuarı kapsamında ziyaretçi ve müşterilerden yoğun ilgi gördü" dedi.
Golf, satışa çıkmadan 1624 sipariş aldı Autoshow'da görücüye çıkan efsane modelin yedinci nesli tasarım ve özellikleriyle büyük ilgi gördü
İlk defa Autoshow'da tanıtılan Yeni Golf, yarından itibaren Volkswagen yetkili satıcılarında satışa sunulacak. Biri dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle satışa sunulan efsane Golf'ün yedinci neslinden, Autoshow Fuarı boyunca 1624 talep alındı. 1.2 TSI 105 PS, 1.4 TSI 122 PS ve 1.4 TSI 140 PS motor seçenekleri bulunan yeni Golf, 42 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Ayrıca, 1.4 TSI versiyonunda ACT adı verilen aktif silindir yönetimi sistemi mevcut. ACT teknolojisi, 140 PS'lik motorun 100 km'de sağladığı 4.8 litrelik yakıt tüketimi değeriyle, bir önceki nesilden yüzde 16 oranında daha tasarruflu. Midline Plus, Comfortline ve Highline olmak üzere üç farklı donanım seviyesiyle satın alınabilecek Yeni Golf, daha güvenli, daha konforlu ve boyutları itibariyle bir önceki nesle göre daha geniş olmasına karşın 100 kg'a kadar daha hafif.
Toyota, YARIS HYBRID için sıra yazmaya başladı
Ekim ayından itibaren Türkiye'de satışına başlanmasına rağmen yıl sonu satış hedefini şimdiden yakalayan Yaris Hybrid için sıra yazılmaya başlandı. Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Yaris Hybrid'in İstanbul gibi yoğun trafiğe sahip şehirler için ideal bir araç olduğunu belirterek, "Autoshow'da çok sayıda talep alan Yaris Hybrid'e olan ilgiden memnunuz. Gelişmiş hibrit teknolojisiyle hem tasarruflu hem de çevreci hem de yüksek performanslı bir şehir otomobili olan Yaris Hybrid için sıra yazmaya başladık" dedi. Yaris Hybrid'de şehiriçi yakıt tüketimi şehirlerarası yakıt tüketiminden daha düşük ve şehir içinde 3.4 lt/100km yakıt tüketiyor. Yıl sonuna kadar 150 adet satılması hedeflenen Yaris Hybrid, 48 bin 750 TL'den başlayan fiyatıyla satışa sunuluyor.
Suzuki SX4 isteyene LPG'li
Suzuki SX4 modelinde LPG seçeneği sunmaya başladı. LPG dönüşümü çerçevesinde aracın 3 yıl veya 100 bin km kapsamında garantisi devam ederken, araca takılan LPG dönüşüm kitinin de aynı süre garantisi söz konusu oluyor. Suzuki Türkiye, LPG dönüşümü konusunda BRC GAS Equipment'ın Türkiye Distribütörü 2A Mühendislik'le anlaştı. Suzuki Türkiye Genel Müdürü Murat Aydın, Türkiye'de LPG ile çalışan otomobillere olan ilgi ve talebin gün geçtikçe arttığına dikkat çekerek, "Biz de bu talebe kulak vererek SX4'ümüzü LPG'ye dönüştürmek için kolları sıvadık. İsteyen müşterilerimiz SX4 Crossover'ı benzinli olarak 4x2 düz vites, 4x2 otomatik vites veya 4x4 düz vitesli alabilecekleri gibi bu üç versiyonu LPG dönüşümlü olarak da alabilecekler" diye konuştu. Araç, 35 bin 890 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.