Maliye Bakanlığı'nın motorlu taşıtlarda çevreci vergi sistemi için düğmeye basması, 'dizel mi benzinli mi daha az vergi ödeyecek?' tartışmasını da beraberinde getirdi. Değerlendirme sadece CO2 (karbondioksit) salınımından yapılırsa dizellerin daha az vergi ödemesi gerekiyor. Ancak kükürt, azot ve kurum partikülleri dikkate alındığında ise benzinliler daha avantajlı oluyor. Düşünülen yeni düzenlemeye göre tıpkı Avrupa ülkelerindeki gibi; emisyon değeri düşük, yani egzozundan daha az kirli atık çıkaran araçlar daha ucuz Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödeyecek. Silindir hacmi ve yaş uygulamasının terk edileceği düzenlemeyle, artık eski değil yeni araçların MTV'si düşük olacak. Araçların teknik bilgilerine bakıldığında ise yeni vergi sisteminde dizeller daha avantajlı olarak öne çıkıyor. Örnek vermek gerekirse, 1.5 cc'lik dizel Renault Symbol'ün CO2 (karbondioksit) emisyon değeri 103 g/km iken, aynı markanın 1.2 cc benzinli motorunda bu değer 140 g/km'ye çıkıyor. Diğer markalara da bakıldığında yeni nesil dizel motorların, benzinlilerden daha çevreci olduğu görülüyor. Sadece CO2'ye göre düşünüldüğünde dizellerin daha az vergi ödemesi gerekiyor. Ancak CO2 değerleri daha düşük olan dizel motorların, azot oksit, kükürt, sülfürdioksit ve kurum partikülleri benzinlilerden daha fazla. Üreticiler bu kirli atıkların salınımını azaltmak için de partikül filtreleri (DPF) kullanıyor. Son model araçların teknik özelliklerine bakıldığında bu ayrıntıya da zaten yer veriliyor. Ayrıca dizel motorlar belli bir ısıya ulaştıktan sonra çevreci oluyorlar. İşte bütün bu bilgiler göz önüne alındığında benzinliler daha çevreci olarak öne çıkıyor. En çevreci yakıt olan LPG'nin değerlendirmeye alınıp alınmayacağı da ayrı bir merak konusu. Sonuç olarak Maliye Bakanlığı'nın yeni sisteminde hangi tarafın kazançlı olacağı merakla bekleniyor.
Hitler'in gözde arabası G4 yeniden doğdu
Mercedes'in ilk defa Nazi döneminde ürettiği 6 tekerlekli savaş aracı, 544 HP'lik 5.500 cc'lik motoruyla 'sivil' olarak yollara geri döndü.
Mercedes'in ilk defa 1930'lu yıllarda Nazi döneminde ürettiği 6 tekerlekli G4 modeli, bütün ihtişamıyla geri döndü. Hitler'in de en çok sevdiği hatta halkı selamlamak için kullandığı araç olan G4'ün yeni versiyonu G63, 6X6 çekiş sistemiyle her türlü yol şartlarında gidebiliyor. AMG'yle birlikte üretilen G63, çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli devasa bir V8 motora sahip. 544 HP güç üreten ve 760 Nm torka sahip motora, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman destek veriyor. 3 tondan fazla ağırlığa sahip olan araç, 0'dan 100 km hıza 6 saniyenin altında ulaşarak duyanları şaşırtıyor. Sınırlı sayıda üretilmesi beklenen G63, 5.867 mm boya, 2.111 mm ene ve 2.209 mm yüksekliğe sahip. Aracın temeli iseAvustralya ordusu için üretilen G320 CDI modeline dayanıyor. 400 bin eurodan fazla olması beklenen aracın ortalama yakıt tüketimi ise kullanım şartlarına göre 100 km'de 30 litreye kadar çıkıyor. 6 tekerlekli ilk G4 ise 1934-1939 yılları arasında Alman ordusu için üretildi. Her türlü yol şartlarında gidebilecek 'prestijli' bir savaş arabası olarak lanse edilen araçtan sadece 57 adet üretildi. G4, 6 tekerlekli olmasına rağmen sadece arka akslardaki 4 tekerde tahrik bulunuyordu. Ancak araç yüklüyken bile en dik engebeli ve çamurlu arazilerde rahatlıkla yol alabiliyordu.
Symbol, 100 km'de 2.9 lt yakıt tüketti
Renault, Yeni Renault Symbol ile yakıt tüketiminde rekora imza attı. Noter ve İTÜ Otomotiv Laboratuvarı yetkilileri ile birlikte düzenlenen "Renault Symbol Eco-Challenge maratonunda", Yeni Renault Symbol 1.5 dCi 75bg 100 km'de 2.9 litre tüketim değeri sergiledi. Bu rakam 39 litrelik bir depo yakıtla toplam 2 bin km'lik bir menzile tekabül ediyor. İstanbul-Bodrum-İstanbul güzergâhında gerçekleştirilen parkurda, aracın motor devirlerini optimize etmeye dayanan sürüş tarzı uygulandı.
Yeni Fiat Panda 26 bin 800 TL
Fiat'ın küçük sınıftaki efsane modeli Panda'nın, çevreci Twinair motor ve otomatik şanzımanla kombine edilen versiyonu Türkiye'de satışa sunuldu. 0.9 litre hacimli 85 HP'lik Twinair motoruyla olduğu kadar otomatik şanzımanıyla da ön plana çıkan Yeni Fiat Panda'nın 1.2 litrelik benzinli motor versiyonu 26 bin 800 TL'den başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuldu. 0.9 litrelik motor ise 95 g/km'lik emisyon değeriyle ve 4.1 litre/100 km olan ortalama yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.