
Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, Volkswagen'ın Türk yan sanayisinden her yıl yaklaşık 1 milyar liralık alım yaptığını söyledi. Doğuş Otomotiv'in, 'Trafik Hayattır' isimli sosyal sorumluluk projesinin tanıtımında konuşan Bilaloğlu, araç tedariğinde sıkıntı yaşamadıklarını, bunun da geçtiğimiz ay binek araçta Volkswagen'e liderliği getirdiğini söyledi. Geçen yılı 104 bin adetlik satışla kapattıklarını, bu yıl da aynı rakamı hedeflediklerini ifade eden Bilaloğlu, "VW'nin gözü Türkiye'de. 4-5 daimi elemanı sürekli Türkiye'de yan sanayimizi geziyor ve uygun gördüklerinden alım yapıyorlar" dedi. VW'nin Türkiye'de üretim yapmadığını fakat üretim yapan bazı firmalardan fazla katma değer sağladığını vurgulayan Bilaloğlu, VW'nin Türkiye'den yılda 900 milyon ile 1 milyar lira arasında yansanayi alımı gerçekleştirdiğini kaydetti. Doğuş Otomotiv'in sosyal sorumluluk projesi 'Trafik Hayattır', bu yıl 8'inci yaşını kutluyor.
KRİZİ FIRSATA ÇEVİRDİ
Avrupa (AB 27+EFTA) otomobil pazarı ilk 6 ayda %6.3, hafif ticari araç pazarı ise %11.6 daraldı. Bunun etkisiyle Türk otomotiv üretimi %9.2, ihracatı ise %5.7 geriledi. Tofaş ise farklı pazarlara gerçekleştirdiği hafif ticari araç ihracatıyla krizi fırsata çevirdi.
Krizi Arjantin'le yendi yerliyi rafa kaldırmadı G. Amerika gibi yeni pazarlarla krizi aştıklarını söyleyen Kamil Başaran, "Ar-Ge'ye ağırlık veriyoruz, yerli otomobille ilgili görüşmelerimiz sürüyor" dedi
Avrupa'da yaşanan krizin sebep olduğu darboğazı G. Amerika ve Rusya gibi ülkelere açılarak atlattıklarını söyleyen Tofaş CEO'su Kamil Başaran, "Ar-Ge'ye de ciddi yatırımlar yapıyoruz. Yerli otomobil projesiyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor" dedi. Yılın ilk yarısının değerlendirildiği toplantıda konuşan Kamil Başaran, "Türk otomotiv sektörünün en büyük ihraç pazarı olan Avrupa'daki krizi önceden görerek doğru hamleler yapıp, ihraç pazarlarımızı çeşitlendirdik. Opel/Vauxhall markalarına yaptığımız üretimle bu yıl Avrupa'daki önde gelen pazarlarımız arasına Fransa ve İtalya'ya ek olarak Almanya ve İngiltere'yi dahil ettik. G. Amerika pazarına Doblo ve Fiorino ihraç etmeye başladık. Rusya'da güçleniyoruz. Daha önce ihraç pazarlarımız arasında bulunmayan Peru ve Şili'ye Arjantin de dahil oldu. Bu yılın ilk 6 aylık döneminde 84 bin adetten fazla araç ihraç ettik." Fiat'ın EMEA bölgesi (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) için geliştireceği ürünlerde Tofaş'ın Ar-Ge birimiyle yer alacaklarına dikkat çeken Başaran, "Bu yıl Ar-Ge merkezimizdeki mühendis istihdamını %20 oranında artırarak yaklaşık 500 kişiye çıkaracağız" dedi. Albea'nın segmentinde ciddi talep olduğunu söyleyen Başaran, "İleride bu sınıfta bir kaç yeni modelimiz olabilir" dedi. Yerli araç konusunda görüşlerin netleştiğini, projenin %100 yerli değil de 'yerli marka' oluşturmaya odaklandığına dikkat çeken Kamil Başaran, "Ar-Ge birimimizi güçlendiriyoruz. Yerli araç projemizi rafa kaldırmadık. Ortaklarımızla birlikte görüşmelerimiz devam ediyor" ifadelerini kullandı. İlk yarıda 3.4 milyar TL'lik net satış gelirine imza atan Tofaş net kârını ise %5.2'lik artışla 223 milyon TL'nin üzerine çıkardı.
AĞUSTOS FIRSATI Skoda'da takas indirimine devam
Skoda'nın ağustos ayına özel başlattığı takas indirimi kampanyasıyla, Skoda modelleri 2 bin ile 9 bin 400 TL arasında değişen takas indirimleriyle satın alınabilecek. Kampanyada, Skoda'nın popüler küçük modeli Fabia, versiyonlara bağlı olarak 2 bin ile 2 bin 800 TL arasında değişen indirimler satışa sunulacak. Octavia ise, kampanya çerçevesinde temmuz ayı boyunca 4 bin 700 TL'ye varan takas indirimleriyle satılıyor. SUV modeli Yeti 6 bin 400 TL, Roomster 2 bin 100 ile 2 bin 500 TL'ye varan takas indirimine sahip olurken, Superb ise, kampanya kapsamında 9 bin 400 TL'ye varan takas avantajlarına sahip bulunuyor.
1.6cc-otomatik-dizel tercih edenler artıyor
Volvo, nisan ayında lansmanını yaptığı DRIVe Powershift modelleri ile birlikte atağa kalkarken; mayıs-temmuz ayları arası toplam satışları, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 oranında arttı. Volvo temmuzda 414 adet satış gerçekleştirerek, 2011 temmuz ayına oranla satışlarını yüzde 30.6 artırdı ve toplam pazarın üstünde büyüdü. Volvo yılın ilk yedi ayında toplam 2 bin 811 adetlik satışa ulaştı. Bu başarıda en büyük pay Volvo S60'ın olurken, nisan sonunda lansmanı gerçekleştirilen DRIVe Powershift modelleri, 600 adet satışa ulaşarak 1.6 lt-otomatik-dizel kombinasyonuna gösterilen talebi gözler önüne serdi.
Çelikten daha güçlü lastikler Afrika'da
Goodyear, G. Afrika'daki "Vahşi Yaşamı Koruma Vakfı Projesi" kapsamında, "Gergedan Koruma Girişimi" için tercih edilen lastik markası olarak seçildi. Goodyear'ın, çelikten daha güçlü "DuPont Kevlar" ile yapılan Wrangler lastikleri, Amarok araçlarda kullanılacak.