1 Ocak 1993'te kurulan ve yedi gün önce 12 yaşına basan 'İhlas Haber Ajansı-(İHA)' nın bu süre zarfında dünyanın en büyük ajansları arasında ilk sıralara tırmanışının öyküsünü İHA Genel Müdürü Fevzi Kahraman 'ın verdiğ izahattan da bir kere daha öğreniyor ve İHA'nın bugün Birleşmiş Milletler'deki üye devlet sayısı 191 olan ülkelerin 165'inde bayrağını dalgalandırarak ilkeli, doğru, hızlı ve tarafsız haberciliğin bir örneği haline geldiğini görüyoruz. Bilindiği üzere bugün dünyada Amerikalıların Associated Press (AP) , İngilizlerin Reuter (rtr) , Fransızların, Agence France Presse (AFP) , Almanların Deutsche Presseagentur (dpa) ve Çin Halk Cumhuriyeti'nin Xinhua gibi haber ajansları faaliyet göstermekte ve İHA bu devler arasındaki yarışta yer almaktadır. İletişim alanında dünyada seçkin bir yeri olan Japonya'nın Kasım 1945 yılında kurduğu 'Kyodo News' ve 'Jiji Press' haber ajanslarının 50 yıl zarfında sağladıkları gelişme ile, İHA'nın sadece 11 yıl zarfında sağladığı gelişme karşılaştırıldığında, İHA'nın büyüme ve güçlenme hızının çok daha büyük boyutlara ulaştığı teslim edilir. İHA'nın büyüme potansiyeli esas gücünü, Türkiye Gazetesi 'nin alt yapısından doğmasından almakta ve yine Fevzi Kahraman'ın vurguladığı gibi, İHA , tıpkı Türkiye Gazetesi ve TGRT gibi İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Enver Ören 'in vizyonunun bir eseri olarak ortaya çıkmış bulunmaktadır. Bilindiği üzere, 22 Nisan 1970'te, çok mütevazı ve sınırlı imkanlarla kurulan Türkiye Gazetesi ülkemizde bir 'Yeni gazetecilik anlayışı' ile bürolaşmaya ve abone sistemine geçmiş ve İHA'nın omurgasını İstanbul ve Anadolu'da görev yapan Türkiye Gazetesi muhabirleri oluşturarak, bugün İHA dünyadaki birçok televizyon ve gazetelerine haber sunarken, 81 yıllık Cumhuriyet dönemimizin güçlü bir özel haber ajansı olarak ilerlemeye ve büyümeye devam etmiştir. Dr. Enver Ören 'in Türkiye Gazetesi için uygulamaya soktuğu abone sistemi ilk defa Japonya'da yürürlüğe sokulmuş bulunmakta ve bugün nüfusu 128 milyona çıkan bu ülkede her gün satılan 70.8 milyon gazetenin %93.9'unun ev veya iş yerlerinde abonelere dağıtıldığı görülmektedir. Diğer taraftan Japonya'da her 1000 kişiden 653.5'inin gazete okuduğu ve bu suretle Japonya'nın en çok gazete okuyan bir ülke olduğu bilinmekte ve bu ülkeyi büyük farklarla, İngiltere, Federal Almanya, ABD, Fransa ve Rusya izlemektedir. (*) Başta, Türkiye Gazetesi'ni, TGRT'yi ve İHA'yı kuran ve bugünkü güçlü ve başarılı seviyeye getiren Sevgili Dr. Enver Ören olmak üzere, bu yürüyüşte ve başarıda hizmeti geçen herkesi candan kutluyor, bu mutlu yürüyüşün ve yükselişin, daha da hızlanarak, devam etmesini gönülden diliyorum. ..... (*) Facts and figures of Japan 2004, Foreign Press Center, Japan