Sual: Sahabelerin, Peygamberimize "Anam babam sana feda olsun" dediklerini okudum. Bu ne demektir? Niye kendileri feda olmuyor da ana babalarını feda ediyorlar? "Ya Resulallah, canım sana feda olsun, sana ve yoluna kurban olayım" dediklerini okudum. Böyle söylemek caiz mi? CEVAP: Evet caizdir. Eshab-ı kiram caiz olmayan şeyi yapmaz. Caiz olmasa idi, Peygamber efendimiz müdahale eder, öyle söylenmez diye bildirirdi. "Anam babam sana fedâ olsun ya Resulallah" demek, "Senin emrini onların emrine tercih ederim" demektir. Resulullah efendimizi, malımızdan mülkümüzden, ana babamızdan ve herkesten çok sevmemiz gerekir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Beni ana babasından, evladından ve herkesten daha çok sevmeyen, [hakiki] mümin olamaz.) [Buhari] Yaşlı ana babaya hizmet Sual: Yaşlı ve hasta anam babam yanımızda kalıyor. Bize çok sıkıntı veriyorlar. Ayrı bir eve çıkarsak sakıncası olur mu? CEVAP: Onlarla yakından ilgilenmeli, dualarını ganimet bilmeli. Elden geldiği kadar hizmet etmeli. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Şu kimselerin burnu yere sürtsün: 1- Yanında ismim anılır da, bana salevat getirmez. 2- Ramazana erişir de, mağfiret olmaz. 3- Ana babası yanında ihtiyarlar da Cenneti kazanamaz.) [Tirmizi] Mürtedin tövbesi Sual: Bir kimse, küfre düşürücü bir şey söylese, mesela peygamberlerden birini inkâr etse, bütün küfürleri için tövbe etse, Kelime-i şehadet getirse, namazlarını da kılsa, fakat yine bu inkârında devam etse, Kelime-i şehadetinin ve namazının buna faydası olur mu? CEVAP: Hayır, faydası olmaz. Tövbe etmek için yalnız Kelime-i şehadet söylemek kâfi değildir. Küfre sebep olan şeyden de tövbe etmek şarttır. Amel değil, iman bir bütündür, ya vardır ya yoktur. İman edilecek şeylerin birine bile inanmasa, hepsine inanmamış sayılır. Mürted, küfrüne sebep olan şeyden tövbe etmedikçe, (La ilahe illallah) demekle ve İslamiyet'in bazı emirlerini yapmakla, mesela namaz kılmakla, oruç tutmakla, hacca gitmekle, hayrat ve hasenat yapmakla Müslüman olmaz. Bu bozuk itikadla ölürse imanla ölmez. Bu iyiliklerinin ahirette hiç faydasını görmez. İnkârından, yani inanmadığı şeyden tövbe etmesi, pişman olması lazımdır. Yani, İslamiyet'ten çıktığı kapıdan geri girmesi lazımdır. Abdestsiz tefsir tutmak Sual: Piyasadaki mealleri, tefsirleri hayzlı iken veya abdestsiz iken tutmak caiz mi? CEVAP: Caiz değildir. S.Ebediyye'de, (Tefsir kitapları Kur'ân-ı kerim gibi; başka din kitapları dua gibidir) deniyor. Yani başka din kitaplarını hayzlı iken veya abdestsiz tutmak caizdir. Abdestsiz âyete dokunmak Sual: Bazı din kitaplarının sonunda orijinal hâliyle âyetler yazıyor. Hayzlı iken, bu kitapların sadece o sayfasına mı el süremeyiz, yoksa kitaba mı el süremeyiz? CEVAP: Kitaba değil, sadece o sayfadaki âyetlere el sürülemez. > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com