Sual: Kitaplarda, İmameyn, tarafeyn, şeyhayn, sahihayn, sakaleyn gibi kelimeler geçiyor. Bunlar ne anlama geliyor? CEVAP: İmameyn=İki imam demektir. İmam-ı Ebu Yusuf ile İmam-ı Muhammed için kullanılır. Tarafeyn=İki taraf demektir. İmam-ı azam ile İmam-ı Muhammed için kullanılır. Şeyhayn=İki şeyh, iki reis, iki büyük imam demektir. İmam-ı azam'la İmam-ı Ebu Yusuf için kullanılır. En büyük iki halife anlamında Hazret-i Ebu Bekr ile Hazret-i Ömer için de kullanılır. Sahihayn=İki sahih kitap demektir. Kur'an-ı kerimden sonra en muteber kaynak olan Buhari ve Müslim için kullanılır. Sekaleyn=İki ağırlık, iki taife ki, burada cin ve insan taifesi demektir. Cin ve insanlara fetva verene de, Müfti-yüs-sekaleyn denir. Mesela, Şeyh-ül İslam ibni Kemalpaşa, Müfti-yüs-sekaleyn idi. "Bırak beni!" Sual: Hanım, bana, (Zil çalıyor, kapıya bak dedi. Ben de, ben meşgulüm, sen boşsun, sen bak) dedim. Bir de hanım, meşgul etme anlamında, (Beni tutma, gideceğim) dedi. Ben de, (Seni tutmuyorum, seni bıraktım git) dedim. (Sen boşsun, seni bıraktım) dedim. Bu sözleri şaka ile de, kasıtsız söylemek de, boş olmayı gerektirdiği için, dinen hanımım boş oldu mu? CEVAP: Birinci ifade, meşgul değilsin; ikincisi de seni meşgul etmiyorum anlamında olduğu için boşamış olmaz. Geçici haram Sual: Baldızla evlenmek geçici haram olduğuna göre, bu geçici süre içinde baldız ile görüşmek kız kardeş ile görüşmek gibi caiz olmaz mı? CEVAP: Caiz değildir. Evlenmenin haram olması, görüşüp konuşmanın caiz olduğunu göstermez. Mesela, müşrik kadınla veya başka bir erkeğin hanımı ile evlenmek de, geçici haramdır. Yani müşrik kadın Müslüman olursa, onunla evlenmek caizdir. Başkasının karısı da, kocasından boşanırsa onunla evlenmek caizdir. Bunlar geçici haram diye onlarla kız kardeş gibi halvet caiz olmadığı gibi, geçici haram olan baldızla da halvet caiz olmaz. Kıble açısı Sual: Kıbleden kaç derece sapılırsa namaz caiz olur? CEVAP: Yaklaşık 45 derecedir. Her iki tarafa doğru 22.5 derece, yani toplam 45 derecedir. Hastalık sebebiyle ve hırsız korkusu ile kıbleden çok ayrılmak da caizdir. Saçı boyamak ve peruk Sual: Bazıları, (Saç boyanınca, kendi saçı görülmediği için, kapatmaya gerek yok, peruk gibi olur) diyorlar. Saçı boyamakla tesettür sağlanmış olur mu? CEVAP: Böyle tuhaf bir sual ile ilk defa karşılaştık. Bu, elbise giyinmeyip vücuduna krem veya renkli boya sürmeye, tenim görülmüyor, boya görünüyor demeye benzer. Yahut bakınca içini gösteren renksiz naylon elbise giymeye benzer. Deve kuşunun başını kuma sokup, hiç kimsenin görmediğini sanmasına da benzetilebilir.