Sual: Dinin her gün bir hükmü sorgulanıyor, bozmaya, değiştirmeye çalışılıyor. Mesela, "domuzun sadece eti haramdır, yağı, derisi ve gerisi haram değildir" diyorlar. Bir kısmı da, dabağlanınca temiz olur, derisinde namaz kılınır diyorlar. Domuzun her şeyi haram değil mi? CEVAP: Önce muteber din kitaplarına bakalım: Hanefi mezhebinde en meşhur fıkıh kitabının müellifi İbni Abidin hazretleri, (Domuzdan başka yırtıcı hayvan leşlerinin postları, derileri dabağlanınca temiz olur) buyuruyor. (Redd-ül muhtar 5/223) Sadece Redd-ül muhtar değil bütün fıkıh kitapları aynısını yazıyor: Domuz ve yılan derisi, dabağlansa da temiz olmaz. (Halebi, Hidaye, Hindiyye) İmam-ı Şarani hazretleri, dört mezhebin fıkhını anlatan eserinde bildiriyor ki; (İmam-ı azam Ebu Hanife, "Domuz hariç, diğer hayvanların derileri dabağlanmakla temiz olur" dedi.) [Mizan-ül-kübra] Mezahibil Erbea kitabında da (Yılan derisi ile domuz derisi dabağlanmakla temiz olmaz) deniyor. (Taharet bölümü) Nimet-i İslam kitabında, (Debagat ile temizleme) bahsinde, (Hınzırdan maada [başka] her hayvanın derisi dibagat ile tahir [temiz] olur) buyuruluyor. Ö. Nasuhi Bilmen hoca, (Boğazlama ve Tabaklama Yolu ile Temizleme) bahsinde, (Domuzdan başka her hayvanın derisi tabaklanmakla temiz olur) diyor. (B.İslam İlmihali) Van ulemasından Muhammed Mazhar Efendi, (Şafii mezhebinde, köpek ve domuzdan başkasının derileri dabağlanınca, temiz olur) diyor. (Misbah-un-necat) Zeydiye fırkasına mensup mezhepsiz Şevkani ise, (Domuz derisi dabağlanınca temiz olur) diyor. Onun sözü Ehl-i sünnet Müslümanları için senet olamaz. Hadis-i şerifte, (Cömert Cennete gider) buyuruluyor. Bu sözün içinde Müslüman olma şartı vardır. (Kuzu eti helaldir) buyuruluyor. Bunun içinde de bıçakla kesme şartı vardır. Tokmakla tepesine vurulup öldürülse leş olur. Kuzu eti helal ifadesinden, tokmakla öldürülünce de yeneceği anlaşılmaz. (Besmele ile kesilen hayvan yenir) ifadesinden de, eti yenen hayvanlar kast ediliyor. Her hayvan kast edilmiyor. Böyle ifadeler Türkçe'de de vardır. Mesela, (Eski buzdolabınızı getirin, yenisini götürün) levhalarına çok yerde rastlamışsınızdır. Bir kimse, eskisini getirip yenisini şartsız olarak götüremez. Bir hadis-i şerifte, (Hayvan derisi dabağlanınca temiz olur) buyuruluyor. Bu hadis-i şerifi delil alarak, "baksanıza hayvan derisi dabağlanınca temiz olur, diye hadis var" diyerek domuzu da buna dahil etmek yanlış olur. Allahü teâlâ, o kadar hayvan içinde sadece domuzun ismini bildirmiştir. Domuzun sadece eti pis, yağı, derisi ve gerisi temiz olur mu? Âyet-i kerimede (Domuzun idrarı necis) diye bir ifade yok diye, domuzun idrarı da temiz mi kabul edilir? Dinimizin kesin hükmüne rağmen, İbrahimî dinler adı altında Hristiyanları Cennete sokma gayretinden sonra, Hristiyanların önemli yiyecek bildikleri domuzu gündeme getirmelerinin, yağını ve derisini de temiz sayma gayretlerinin altındaki gizli maksat ne ola ki? > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29