Dua etme arzusu

A -
A +

Sual: Bazen içimde dua etme arzusu doğuyor. Her seferinde dua etmemde mahzur var mıdır? CEVAP: Dua etmekte mahzur olmaz. İmam-ı rabbani hazretleri buyuruyor ki: İstemek, kavuşmanın müjdecisidir. Yanıp yakılmak da, kavuşmanın başlangıcı demektir. Büyükler (Vermek istemeseydi, istek vermezdi) buyuruyor. (m.61) Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki: (Dua etme arzusu gelince, dua edin. Çünkü bu, duanın kabul olacağına alamettir.) [Tirmizi] (Allah birine dua etmesini takdir etmişse, kabul etmeyi de takdir etmiştir.) [Ebu Nuaym] On gece Sual: Fecr suresinde, (Fecre, on geceye yemin olsun) buyuruluyor. On gece ne demektir? CEVAP: Zilhicce ayının on gecesidir. (Beydavi, Celaleyn) İbni Abbas hazretlerine göre on geceden murat, Zilhiccenin ilk on gecesidir. O günler hac amelleriyle iştigâl günleridir. (Hazin) İki hadis-i şerif meali şöyledir: (Fecr sûresindeki on gün, kurban ayının ilk on günüdür.)[Hâkim] (Allah indinde zilhiccenin ilk on günündeki amellerden daha kıymetlisi yoktur.) [Tirmizi] On geceden murat, Ramazanın son on gecesi veya Muharremin ilk on günüdür. (Medarik) Boşamaktan vazgeçmek Sual: Sitedeki yazı şöyle: Bir kimse, hanımına "seni boşadım" dese, sonra, şakadan boşamaktan vazgeçtiğini bildirse, boşamaktan vazgeçmiş olur. Hadis-i şerifte, (Üç şeyin şakası da, ciddisi gibi sahihtir. Nikah, boşamak, boşamaktan vazgeçmek) buyuruldu. Boşamaktan vazgeçince, yine üç talak baki mi, yoksa birisi gitmiş olur mu? CEVAP: Şakadan boşayınca da bir talak vermiş oluyor, iki talak kalıyor. Rici talakta erkek, iddet zamanı içinde, söz ile veya fiilen, eski nikaha dönebilir. Yani hanımı istemese de, nikah yapmadan evliliğe devam eder. Tekrar almak için, Hanefi ve Maliki'de şahide lüzum olmadan, (Önceki nikaha döndüm) demesi yetişir. Yahut, önceki nikaha dönmek niyeti ile öpmesi veya şehvetle elinden tutması da yetişir. Nikah tazelenmiş olur. Şafii ve Hanbeli'de ise, iki şahit yanında, (Önceki nikaha döndüm) demesi lazımdır. Fakat, velinin bulunması ve izin vermesi gerekmez. Özür dilemek Sual: Bana dargın bir arkadaş, gelip özür diledi. Özründe samimi olmadığını sanıyorum. Özrünü kabul etmek zorunda mıyım? CEVAP: Samimi olmasa bile özrünü kabul etmek gerekir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Özür dilemek üzere gelen din kardeşiniz, niyetinde samimi olmasa da, özrünü kabul edin. Özür kabul etmeyen Kevser havuzunun başında yanıma gelemez.) [Hâkim] (Müslüman kardeşinin özrünü kabul etmemek günahtır.) [Ebu Davud] (Özrü kabul etmeyen, özür dileyenin günahını yüklenmiş olur.) [İbni Mace]

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.