Günümüzde işlenen bid'atler

A -
A +

Dün açıkladığımız gibi, ibâdetlere bir şey ilave etmek bid'attir, büyük günahtır. Dinimiz noksan değildir. Hâşâ Allahü teâlâ veya peygamberimiz dinde bir şeyi eksik bırakmış da, daha iyisini biz mi yapacağız? İbâdete bid'at karıştırmak, Allahü teâlânın dininde noksanlık bulmak, koyduğu hükümleri beğenmemek, dini değiştirmek olur. Mesela akşam namazının farzını 3 rekat yerine, daha fazla ibâdet etmek için, 4 rekat kılmak bid'attir. 3 yerine de geçmez, namaz hiç kabul olmaz. Tesbihleri 33 yerine, çok sevap olsun diye 40 defa veya daha fazla çekmek bid'at olur. Halbuki hiç tesbih çekilmeden gidilse günah olmaz. Namazlardan sonra âyet-el-kürsi okunur, tesbihler çekilir ve duâ edilir. Duâ ederken salâten tüncina okunur. Ayet-el kürsinin okunduğu yerde salâten tüncinayı okumak sünneti değiştirmek olur, yani bid'attir. Peygamber efendimiz nasıl ibâdet etmişse, mezhebimiz bunu nasıl bildirmişse, o şekilde ibâdet edilir. "Şunu da yapalım, ötekini de ilave edelim" demek, dinde değişiklik olur. Hadis-i şerifte, (İbâdetleri bizim gibi yapmayan bizden değildir) buyuruluyor. Bid'atlerden bazıları şunlardır: İnce çoraba veya çıplak ayağa mesh etmek. (Dürer), Kur'an-ı kerimi tegannî ile okumak. (Bezzâziyye), Namazı hoparlör ile kıldırmak. (Mezahibi erbea, Elmalılı tefsiri), Sünnet ile farz namaz arasında duâ etmek, tesbih çekmek, üç İhlas okumak. (İbni Abidin), Müezzinin tesbihlere komuta etmesi. Hutbeyi Türkçe olarak okumak. (El edille), Namaz kılıp, duâdan sonra şükür secdesi yapmak. (Dürr-ül-muhtâr), Namazlardan sonra imam ile, eli göğse koyarak selâmlaşmak. (S. Ebediyye), Camide her namazdan sonra müsafeha etmek [Tokalaşmak] (Reddül muhtar), Estağfirullahel'azîm ellezi... diye başlayan istiğfarı müezzinin yüksek sesle okuması. (El İbda), Vaazdan sonra, cenazede yüksek sesle duâ etmek. (Mekâtîb-i şerife), Mezar taşı üzerine âyet-i kerime, şiir, methiye vs. yazmak. (S. Ebediyye), Aşure günü aşure pişirmeyi ibâdet sanmak. (S. Ebediyye), Bir kabirden başka bir yere nakledilirken tekrar cenaze namazı kılmak. (Hindiyye), Eshab-ı kiramdan herhangi birini kötülemek. (Şerh-i Akâid), Kadını bir defada üç talakla boşamak. (Mecmua-i Zühdiyye), Cenazede yüksek sesle tekbîr getirmek, ilâhi okumak. (Halebî), Cenaze namazından sonra konuşma yapmak. (Zübdet-ül-makamât), Ölü evinden helva vs. dağıtmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53'üncü günlerini yapmak. (Tahtavi), Kabir azabına inanmamak. (Akâid-i Şeybâniyye), Yatırlara mum yakmak. Mezhepsiz olmak. (Tahtavi), Zekeriya sofrası diye adak yapmak. (S. Ebediyye), Bir kişinin bildirdiği hadislere inanmamak. (Tâtârhâniyye), Mi'rac mucizesinin Kudüs'ten sonrasına inanmamak. (Bahr), Kısa sakala sünnet demek. (Hadika) Hz. Mehdi geldiği zaman, (Bir zaman gelir ki, sünnet, bid'at gibi çirkin görülür, bid'at ise sünnet gibi rağbet görür.) hadis-i şerifinde bildirildiği gibi, bid'at işlemeye alışmış olan Medine'deki âlim, bid'ati güzel sanıp ibâdet olarak yaptığı için Hz. Mehdi'nin bid'at aleyhindeki sözlerine şaşıp "Bu adam bizim dinimizi yok ediyor" diyecektir. Hz. Mehdi, bu mezhepsizi öldürecektir. (Mek. Rabbani) [Yarın Bid'at ehli ile konuşmak]

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.