İhlasın önemi

A -
A +

Sual: (Cömerdin yeri Cennettir, ihlasla la ilahe illallah diyen Cennete girer) gibi hadisler var. Bunlar Müslüman olmasa da, namaz kılmasa da, her türlü haramı işlese de yine mi Cennete girer? CEVAP: Dinimizde bu bir kuraldır: Şartsız bildirilen böyle haberler, şartlı olarak anlaşılır. Müslüman olmayan kimse kesinlikle Cennete giremez. Kâfir cömert de olsa Cennete giremez. Bir gayri müslim, la ilahe illallah dese de Cennete giremez. İmanın altı şartına inanma mecburiyeti vardır. İnanmak da yetmez, ayrıca beğenerek söylemesi gerekir. Dil ile söylemesi de yetmez, kalb ile tasdik etmesi şarttır. İmanın alameti, farzları yapıp haramlardan sakınmayı gerektirir. Hiçbir haramdan sakınmayıp önem vermiyorsa, yine iman sahibi olamaz. İhlasla ilgili birkaç hadis-i şerif meali şöyledir: (İhlasla, lâ ilâhe illallah diyen Cennete girer. İhlas, haramlardan sizi men etmesidir.) [Bezzar, Hatib] (Demek ki, haramlardan kaçılmıyorsa, ihlas yok demektir.) (Kalb ile tasdik edip ihlasla kelime-i şehadeti söyleyen Cennete girer.) [Taberani] (Kelime-i şehadet hem ihlasla söylenecek, hem de kalb ile tasdik edilecektir. Dilden söylenmesi yetmiyor.) (İnanarak, beğenerek ihlasla lâ ilâhe illallah diyene Cennet vardır.) [İbni Hibban] (Sadece inanmak yetmiyor, bir de beğenmek şarttır.) (İhlâsla, "Rabbimin Allah, Dinimin İslam ve Peygamberimin Muhammed aleyhisselam olduğuna razıyım" diyen Cennete girer.) [İ.Ahmed] (İhlasın yanında bir de, bunlardan razı olmak şartı var.) Sarhoşun sözlerinin hükmü Sual: Sarhoşun nikahı talakı ve küfrü geçerli midir? CEVAP: Delinin, çocuğun, bunağın, baygının, uyuyanın ve hastalıkla ve kızarak dalgın olanın söylemesi ile talak olmaz. Kızarak dalgın olmak, söylediğini bilmemek demektir. Bu da iki türlü olur: Manasını bilmeden, kast ve arzu etmeden söyleyince, talak vaki olmaz. Manasını bilerek ve isteyerek söyleyip, sonra söylediğini bilmemek, hatırlamamaktır. Bu sözünü iki şahit işitip, sonra söylerlerse, talak vaki olur. Bayılanın, delirenin, ilaçla veya içki içerek sarhoş olanın abdesti bozulur. Talak veren erkeğin uyanık olması lazımdır. Sarhoşun sözü ile veya mektubu ile talak vaki olur. Şafii mezhebinde, sarhoşun sözü ile, talak vaki olmaz. (Mecmuai Zühdiyye) Sarhoş iken, bilmeyerek küfre sebep olan bir şey söyleyenin imanı gitmez. Mürtet olmaz. Sarhoş iken, zevcesini boşaması, alış verişi sahih olur. (Emali kasidesi) Sarhoş iken, ne söylediğini bilerek kıldığı namazları sahih olur, borçtan kurtulur ancak namaz kılmakla hasıl olacak büyük sevaba kavuşamaz. İhtilam olunca Sual: İhtilam olunca veya eşiyle beraber olduktan sonra, üstündeki bütün elbiseleri çıkarıp yıkamak gerekir mi? Cünüp iken ter bulaşan elbiselerle namaz kılınır mı? CEVAP: Cünübün teri necis değildir. O elbiselerle namaz kılınır. Meni, Hanefi'de necis, diğer üç mezhepte temizdir. Maliki'de, bir kavle göre meni necistir. İhtilam olan kimse, elbiselerin tamamını çıkarması gerekmez, sadece meni bulaşan yeri yıkaması kâfi gelir. Meni kurumuş ise, ufalanırsa temizlenmiş olur. O elbise ile namaz kılınabilir. > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.