İki kat sevap alanlar

A -
A +

Sual: Bir ibadeti yapınca herkes bir sevab alırken iki sevab alan kimseler de olur mu? CEVAP: Evet vardır. Eshab-ı kiram, aynı ameli işleyen kimseden daha çok sevab alır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Yemin ederim ki, bir kimse, Uhud Dağı kadar altın sadaka verse, Eshabımdan birinin bir avuç kadar arpa sadakasının sevabına kavuşamaz.) [Buhari] İhlası çok olanın aldığı sevab da çok olur. İki kat sevab alanlar çoktur. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyledir: (Şunlar amellerine karşılık iki sevab alırlar: 1- Resulullahın ezvâc-ı tahiratı [müslümanların anneleri olan temiz hanımları], 2- Ehl-i kitap [kitaplı kâfir] iken tövbe edip Müslüman olanlar, 3- Köle olan, hem Allah'ın hem de efendisinin hakkını ödediği için.) [Buhari] (Akrabaya verilen sadakanın sevabı iki kat olarak verilir. Yani hem sadaka ve hem da sıla-i rahim sevabı kazandırır.) [Taberani] (İkindi namazı, sizden önceki ümmetlere de farz idi, fakat onlar bunu terk ettiler. Bu namaza devam edene iki kat ecir vardır.) [Müslim, Nesai] Cuma günü yapılan ibadetlere en az, iki kat sevab verilir. Cuma günü işlenen günahlar da, iki kat yazılır. (Riyad-ün-nasihın) Her günahtan sonra, hemen tövbe etmek farzdır. Tövbeyi bir saat kadar geciktirince, günah iki kat olur. (Hak Sözün Vesikaları) Resulullaha verilecek sevablar, diğer Peygamberlere verilecek sevablardan kat kat fazladır. Makbul bir ibadet ve hayırlı bir iş işleyene verilen sevab kadar, bunun hocasına da verilir. Hocasının hocasına dört misli, onun hocasına sekiz misli, onun da hocasına on altı misli olmak üzere, Resulullaha kadar her hocaya talebesinin iki misli sevab verilir. Mesela, yirminci hocasına 524.288 sevab verilir. Resulullaha, ümmetinin her iyi işi için sevab verilir. Muhammed aleyhisselama verilecek olan sevabların sayısı, bu hesaba göre düşünülürse, hepsinin miktarını Allahü teâlâdan başka kimse bilmez. Selef-i salihinin, sonra gelenlerden daha efdal, daha üstün oldukları bildirildi. Sevab sayısı bakımından da bu üstünlük meydandadır. (Herkese Lazım Olan İman) (Bir hayrın yapılmasına yol gösteren, onu yapan gibidir) mealindeki hadis-i şerife göre, sadakayı açıktan vermek, iyiliği açıkça yapmak iki kat sevab olur. Birisi, sadaka sevabı, ikincisi ise, başkalarını teşvik etmek sevabıdır. Bir hadis-i şerif meali: (Sadakayı gizli vermek, açıktan vermekten efdaldir. Ancak, örnek olmak için, teşvik etmek için açıktan verilen sadaka, gizli sadakadan efdaldir.) [Deylemi] Riya korkusu olursa sadakayı gizli vermek daha sevabdır. (Ya Resulallah, hangi sadaka daha faziletlidir?) diye sorulunca, (Az maldan gizli verilen sadaka) buyurup, (Eğer sadakayı açık verirseniz güzel olur, gizli verirseniz, sizin için daha hayırlıdır) mealindeki âyet-i kerimeyi okudu. (Taberani)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.