Sual: Hadis-i şeriflerde Kelime-i şehadeti getiren Müslüman olur deniyor. Bir kimse, inanmadan Kelime-i şehadet söylese veya inansa, ancak Amentü'deki esaslara inanmasa yine Müslüman mıdır? CEVAP: İman tarif edilirken, dil ile ikrar ve kalb ile tasdik deniyor. Kalb ile tasdik etmedikçe, Müslüman olamaz. Kelime-i şehadet, Allahü teâlânın var ve bir olduğuna, Ondan başka ilah olmadığına ve Muhammed aleyhisselamın Allah'ın Resulü ve son Peygamberi olduğuna ve bildirdiklerinin hepsine inanmak, hepsini beğenmek demektir. Yoksa, tarihî bir olayı anlatır gibi, öyle bir Peygamber vardır demek değildir. Ben O yüce Peygambere ve bildirdiklerinin hepsine iman ettim, hepsini beğendim, hepsi doğrudur, yanlış olma ihtimali yoktur diye kesin inanmak demektir. Dolayısıyla, Amentü'deki bütün esaslara inanması gerekir. İnanmadıkça, hatta inanıp da beğenmezse yine Müslüman olamaz. İmanın şartlarının birini kabul etmeyen veya dindeki meşhur bir farzı, bir sünneti veya bir haramı kabul etmeyen, beğenmeyen de Müslüman olamaz. İslamiyet'i bir bütün olarak kabul etmesi ve beğenmesi gerekir. Hadis-i şerifler, İslam âlimlerinin açıklaması olmadan okunup anlamaya çalışılırsa tehlikeli olur, insanı küfre kadar götürür. Mesela aşağıdaki hadis-i şerifi, yukarıdaki açıklamalar dahilinde anlamak gerekir. (Rab olarak Allahü teâlâya, din olarak İslâm'a, [son] Resul olarak Muhammed aleyhisselama [Onun bildirdiklerinin hepsine] inanıp razı olan, beğenen kimse [Müslüman'dır ve bu imanla ölürse] Cenneti hak eder.) [Müslim, Nesai] Günah işlerken Sual: Büyük günah işleyen kâfir olmaz deniyorsa da, (Zani, zina ederken; içkici, içki içerken; hırsız, çalarken mümin değildir) hadis-i şerifi, günah işlerken kâfir olduğunu göstermiyor mu? CEVAP: İslam âlimleri buyuruyor ki: Bu hadis-i şerif, günah işleyenin kâfir olduğunu göstermez, kâmil iman sahibi olmadıklarını gösterir. Mümin haram işlerken de mümindir. Hatta içki içerken veya başka günahı yaparken, zulmen öldürülürse, şehid de olur. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: Günah işlerken üzerlerine ev yıkılıp ölenler, şehid olurlar. Şarap içerken, zulmen öldürülen kimse de şehid olur; ama şarap günahını da yüklenir. Fakat, şaraptan dolayı ölürse, yine kâfir olmaz ise de, şehid de olmaz. Bir eşkıya, yol keserken boğulursa şehittir. Günah işleyenlerin üzerlerine ev yıkılırsa, şehid olurlar. Hazret-i Remli'nin bildirdiğine göre, zinadan çocuk doğururken ölen kadın da şehid olur. Fakat kadın, çocuğunu düşürmeye çalışırken ölürse şehid olmaz. (Redd-ül muhtar, c.2, s.253) ? Kulakları mesh ederken Sual: Kulaklar hangi parmakla mesh edilir? CEVAP: Kulakların dışı baş parmakla, içi şehadet parmağı ile mesh edilip, küçük parmaklar deliğe sokulup tahrik edilir [yani içinde çevrilir]. (İslam Ahlakı) Şehadet parmakları kulakların iç tarafına ve baş parmakların iç yüzü, kulak arkasına konup, kulaklar yukarıdan aşağı mesh edilir. Kulağı mesh ederken birer parmağı, kulak deliğine sokmak müstehabdır. (S. Ebediyye) > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com