Sual: Hz. Rabia gibi evliya kadınlar veya Hz. Meryem gibi Kur'anda övülen kadınlar, sahabe olan hanımlardan üstün müdür? CEVAP: Hiçbir evliya kadın, eshab-ı kiramın hanımlarının seviyesine çıkamaz. Eshab-ı kiramın en alt derecesindeki bir sahabi, sahabi olmayan en büyük evliyadan daha üstündür. Hz. Meryem'in durumu farklıdır. Ona peygamber bile diyen âlimler olmuştur. Önce hadis-i şeriflerle övülen faziletli kadınlardan bahsedelim: Âişe-i Sıddıka: Resulullahın en sevgili hanımıdır. Çok akıllı, zeki, âlime, edibe ve afife ve saliha idi. Hafızası pek kuvvetli olduğu için, Eshab-ı kiram birçok şeyleri ondan sorup öğrenirdi. Nikahı Allahü teâlânın emri ile yapıldı. Âyetlerle de övülmüştür. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Erkeklerden vezirim Zübeyr bin Avvam, kadınlardan ise Âişe'dir.)[Deylemi] (En çok Âişe'yi seviyorum, erkeklerden de babasını.) [Buhari, İbni Mace] Resulullah, (Allahü teâlâ beni kendi nurundan yarattı. Benim nurumdan da Ebu Bekr'i, onunkinden de, Ömer ile Âişe'yi yarattı. Ömer'in nurundan, mümin erkekleri, Âişe'ninkinden de mümin kadınları yarattı)buyurup sonra Nur suresinin (Allah birine nur vermezse, o münevver olamaz) mealindeki 40. âyetini okudu. (Lübab-ül-elbab) Resulullahın hanımları ve kızları bütün kadınlardan üstündür. İbni Abbas, Resulullahın hanımlarını kötüleyenin tövbesi kabul olmaz. Âişe'ye sövmek, Kur'an-ı kerimi inkâr etmek olur ki, bunun küfür olduğunda icma vardır. (Mirat-i Kainat) Hz. Âişe validemize iftiradan bir müddet sonra Resulullah, (Müjdeler olsun sana ey Âişe! Allahü teâlâ, senin temiz olduğunu açıkladı) buyurup Nur suresinin 11. âyetinden başlayarak, on âyet okudu. (Mearicünnübüvve) Hz. Ali ve çocukları, Resulullahın mübarek kanından oldukları için, Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer'den daha üstün denilebilir ise de, bu üstünlükleri, her bakımdan üstünlük demek değildir. Hz. Hızır'ın, Hz. Musa'ya birkaç şey öğretmesine benzer. Kan bakımından daha yakın olan, daha üstün olsaydı, Hz. Abbas, Hz. Ali'den daha üstün olurdu. Kan bakımından çok yakın olan Ebu Leheb'de ise, müminlerin en aşağısında bulunan şeref ve üstünlük hiç yoktur. Kan bakımından yakın olduğu için, Hz. Fatıma, Resulullahın hanımlarından daha üstündür. Fakat, bu bir bakımdan üstünlük, her bakımdan üstün olmayı göstermez. Fatıma-tüz-zehra: Resulullahın en sevgili kızı idi. Aklı, zekası, güzelliği, zühdü ve takvası pek fazla idi. Yüzü beyaz ve parlak olduğundan Zehra denildi. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Hatice, dönemindeki kadınların en iyisidir. Meryem, dönemindeki kadınların en iyisidir. Fâtıma, dönemindeki kadınların en iyisidir.)[Taberani, Bezzar] (Bir melek geldi. Hasan ve Hüseyin'in Cennet gençlerinin seyyidi, Fatıma'nın da Cennet kadınlarının seyyidesi olduğunu müjdeledi.) [İ.Asakir] (Fatıma, İmran kızı Meryem, Firavun'un ailesi Asiye ve Hüveylid kızı Hatice'den sonra bütün kadınların seyyidesidir.) [İbni Ebi Şeybe] (Devamı var)