Sual: Bid'at yolda olan arkadaşıma, yanlış yolda olduğunu anlatmak gerekir mi? CEVAP: Ona, senin yolun yanlış demek, kırgınlığa, düşmanlığa sebep olabilir. Kendisine uygun bir kitap, mesela Faideli Bilgiler kitabı verilebilir. Günümüzde emr-i maruf yapmanın en iyi ve en kolay yolu, doğru bir kitap vermektir. Nasibi var ise, okur öğrenir. Nasibi yoksa biz yine kitap verdiğimiz için sevab kazanırız. İki günde üç öğün Sual: Kefaretlere bakınca, hep fakirin sabah ve akşam doyurulmasından bahsediyor. Acaba, sağlık açısından daha iyi olan, iki öğün yemek midir yoksa iki günde üç öğün yemek midir? CEVAP: Günde iki öğün yemek caizdir. Daha iyi olanı ise, iki günde üç öğün yemektir. Ancak, ihtiyaca ve çalışma şartlarına göre yemek de caizdir. Sarkan dallardaki meyveler Sual: Komşu evin bahçesindeki ağacın dalları, bizim bahçeye sarkmış, dallardaki ve yere düşen meyvelerden yememiz caiz olur mu? CEVAP: Dallardaki meyveleri de, yere düşen meyveleri de izinsiz yemek caiz olmaz. İzin alınırsa veya izin verdiği biliniyorsa yenebilir. Mushafı kârsız satmalı Sual: Kur'an yazılı CD'leri, Kur'an öğrenmek için hazırlanan CD'leri veya Mushafları, kâr kazanmak için satmak caiz mi? CEVAP: Bunları satmak, Kur'an-ı kerim öğretilmesine, okunmasına sebep olmak niyeti ile olursa, caiz ve sevab olur, fakat böyle niyetin alameti, bunları, maliyetine yakın, çok az bir kârla satmaktır. Başka geliri de varsa, Mushafı kârsız satmalıdır. Kâğıt, işçilik ücreti ve masraflarını almak caizdir. (S. Ebediyye) Kira gelirinin zekâtı Sual: Kiradaki evlerimizin kira gelirlerinin zekâtını nasıl vereceğiz? CEVAP: Kira gelirinin diğer gelirlerden bir farkı yoktur. Mesela, bir yıllık kira gelirleri toplanarak hesap edilmez. Zekât verilmesi gereken gün, eldeki paraya bakılır, nisabı buluyorsa onun zekâtı verilir. Kredi ile ev, araba almak Sual: Banka kredisi ile ev ve araba almak caiz midir? CEVAP: Ev nafakadan olduğu için, evi olmayanın kredi ile ev alması caiz olur. Zaruretsiz, araba veya ticaret için, faiz ile kredi çekmek caiz olmaz. Abdestte vesvese Sual: Bazen abdest alırken, bir yeri, üç kere mi, iki kere mi yıkadım diye şüphe ediyorum. Üçten eksik veya fazla yıkamak mekruh olduğuna göre, ne yapmam gerekir? CEVAP: Her zaman böyle oluyorsa vesvesedir, bir şey yapmak gerekmez. Çok nadir oluyorsa, bir kere daha yıkanır, böyle olunca dört kere yıkanmış olsa bile mekruh olmaz. Çünkü kasıtlı olarak dört defa yıkanmış olmuyor. Kasıtlı olarak, yani bilerek, bir uzvu üç defadan az veya çok yıkamak mekruhtur. Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com