Sual: Peygamber ile tevessül, kabir ve benzerleri ile teberrük etmek şirk değil mi? CEVAP: Eshab-ı kiramın hepsi ana babalarını, çocuklarını, ailelerini, o Servere feda etmişlerdi. Ona olan imanları, ihlasları o kadar çoktu ki, Mübarek saçlarını, sakal kesintilerini yere düşmeden kapışırlar, bir kılını taşımayı, hazinelerden kıymetli bilirlerdi. Abdülhak-ı Dehlevi hazretleri (Görülünce, Allah'ı hatırlatan her şey, Onun şeairidir) buyurdu. Bir âyet meali: (Safa ve Merve, Allah'ın şeairindendir.) [Bekara 158] Allah'ın şeairi, yalnız Safa ve Merve tepeleri veya yalnız Arafat, Müzdelife ve Mina gibi yerler değildir. Allah'ın şeairleri çoktur. Mekke-i mükerreme şehrinde, Mescid-i haramın yanında bulunan Safa ve Merve ismindeki iki tepecik arasında, İsmail aleyhisselamın annesi, gidip geldiği için, bu iki tepecik, Allahü teâlânın şeairi oluyor. O mübarek anneyi hatırlamaya sebep oluyorlar da, bütün mahlukların en üstünü ve Allah'ın sevgilisi Muhammed aleyhisselamın doğduğu, büyüdüğü, ibadet ettiği, hicret ettiği, namaz kıldığı, vefat ettiği yerler ve mübarek türbesi ve Eshabının yerleri niçin şeairden olmasın? Allah'ın şeairinin büyükleri dörttür: Kur'an, Kâbe, Resulullah ve namaz. (Huccetullahil-baliga) Allahü teâlânın şeairini sevmek, Kur'anı, Peygamberi ve Kâbe'yi sevmek demektir. Hatta, Allahü teâlâyı hatırlatan her şeyi sevmektir. Evliyayı sevmek de böyledir. (Eltaf-ül-kuds s.30) Bir hadis-i şerif meali: (Evliya görülünce, Allah hatırlanır.) [İbni Ebi Şeybe] Bu hadis de gösteriyor ki, evliya da, Allahü teâlânın şeairindendir. Evliyayı tazim için, türbe yapmak caizdir. (Camiul fetava) Birçok âyet-i kerime, Resulullahı tazim etmektedir. Eshab-ı kiram Resulullahın eserleri ile teberrük ederlerdi. Abdest alırken kullandığı su ile, mübarek teri ile bereketlenirlerdi. Gömleği, asası, kılıcı, nalınları, bardağı, yüzüğü ile ve kullanmış olduğu her şeyle bereketlenirlerdi. Ümm-i Seleme validemizin yanında mübarek sakalından bir kıl vardı. Hasta gelince, kılı suda bırakır. Sonra çıkarıp bu suyu ona içirirdi. Mübarek kadehine su koyar, şifa için içerlerdi. İmam-ı Buhari'nin kabrinden misk kokusu duyulurdu. Bereketlenmek için toprağından alıp götürürlerdi. Hiçbir âlim buna mani olmazdı. Hadis ve fıkıh âlimleri, bunlara izin vermiştir. (Üsul-ül-erbea fi terdidil vehhabiyye) Resulullaha çok hizmet etmekle şereflenen Enes bin Malik, bir sakal-ı şerifle defnolunmasını vasiyet etti. Kabirde, Allah'ın huzuruna sakal-ı şerif ile birlikte çıkmak istedi. (Buhari) Sakal-ı şerif hürmetine... Resulullahın fazilet ve bereketlerinden birisi de şudur ki, Halid bin Velid, başında sarığı arasında bir sakal-ı şerif taşırdı. Bunu taşıdığı her muharebede zafer kazanırdı. Halid, mübarek bir kılı sebebi ile muradına kavuşuyor da, Resulullahın mübarek zat-ı şerifini vesile ederek Allahü teâlâdan dilekte bulunanlar kavuşmaz olur mu? (Şifa-i şerif) İki hadis-i şerif meali: (Bir müminin kabrini ziyarette: Ya Rabbi, Muhammed aleyhisselamın hürmetine, buna azap yapma denirse, Allah, kıyamete kadar azâbını durdurur.), (Bir müminin kabrini ziyaret ederken, Allahümme innî es'elüke-bi-hurmet-i Muhammed aleyhisselam en lâ tü'azzibe hâzelmeyyit derse, o ölünün azabı kıyamete kadar kalkar.) [Etfâl-ül-müslimîn İmâm-ı Birgivî) İmam-ı Münavi, (Ey Allah'ım, Rahmet Peygamberi olan Resulünle sana yöneliyor ve senden istiyorum) hadisini açıklarken diyor ki: İmam-ı Sübki dedi ki: Peygamber ile onun Rabbine tevessül etmek güzeldir. Seleften ve haleften İbni Teymiyye hariç hiç kimse bunu mekruh görmedi. (Redd-ül muhtar) > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com