Savaşta bu, şu ölüp gitti denildiği zaman, Allahü teâlâ, şehidler için ölü denmemesini, çünkü onların yiyip içtiklerini bildirdi: (Fisebilillah [Allah yolunda] öldürülenlere ölü demeyin. Çünkü onlar gerçekte diridir, ama siz anlamazsınız.) [Bekara 154], (Fisebilillah öldürülenleri ölü sanmayın, onlar, diridir, Rableri indinde rızıklanırlar.) [Al-i İmran 169] Bu iki âyeti açıklayan Peygamber efendimiz de buyuruyor ki: (Uhud'da şehid olan kardeşlerinizin ruhları yeşil kuşların kursaklarındadır. Onlar Cennetin ırmaklarından su içer, meyvelerinden yiyip Arş'ın gölgesinde asılı altın kandillerle giderler, istirahat ederler. Yiyecek, içeceklerin lezzetini ve orada yaşanan hayatın güzelliklerini tattıkları zaman, "Allah'ın bize neler verdiğini kardeşlerimiz bilselerdi de cihattan çekinmeselerdi" dediler. Allah da, ben onlara, sizin durumunuzu bildiririm buyurdu.) [Müslim, Tirmizi, İbni Mace] Birinci âyette, Allah yolunda öldürülenlere ölü demeyin, çünkü onlar diridir diye ikaz ediliyor. İkinci âyette de, bunların diri olduğu ve yiyip içtikleri bildiriliyor. Allah'ın peygamberi şehidden üstün değil mi? Allah şehide böyle ikram ediyor da peygamberine ikram etmez mi? Allah yolunda ölen şehide ölü demek caiz değil iken, bütün ömrünü Allah'ın emrine uyarak Allah yolunda geçiren Peygamberimize ölü demek nasıl caiz olur? Şehidlerin ruhu yaşıyor da, âlemlere rahmet olarak gönderilen Resulullahın ruhu yaşamıyor mu? Ruh ölmez, kâfirlerin ruhu da ölmez. Peygamberin Allah yanında bir şehid kadar da kıymeti yok mu? Peygamber hâşâ Allah yolunda olmazsa, şehid Allah yolunda nasıl olur? Peygamber diri olmazsa şehid nasıl diri olur? Peygamber işitmezse, şehid nasıl işitir? Halbuki şehidin, Müslümanlığı da şehidliği de bu Peygambere iman etmeye bağlıdır. İki âyet-i kerime meali de şöyledir: (Peygamber, müminlere kendi canlarından üstündür.) [Ahzab 6] (Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen Odur.) [Fetih 28] Bu iki âyetten anlaşıldığı gibi, Peygamberimizin dini diğer dinlerden üstün olduğu gibi, kendi de herkesten üstündür. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Ben bütün insanların efendisiyim.) [Buhari] Diğer peygamberlerden ve kendi ümmetinin şehidinden de üstün olan peygamber hiç işitmez mi? Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek bana haber verir, "Falan oğlu filan, sana selam söyledi" der.) [İbni Mace, Ebu Davud] (Kabrimin yanında okunan salevatı işitirim. Uzaktakiler bana bildirilir.) [İbni Ebi Şeybe] (Her peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya'la] Buhari'de, Resulullah, son hastalığında, (Hayber'de yediğim zehirli etin acısını hâlâ hissediyorum. Zehrin tesirinden aort damarım, bıçak gibi kesiliyor) buyurdu. İbni Mesud hazretleri, (O zehirli etin tesiriyle Resulullah şehid oldu) buyurdu. Peygamberlik şehidlikten üstündür. Şehidlik de bir nimettir. Allahü teâlâ Resulüne bu nimeti de vermek için son hastalığında bu zehrin etkisini göstertmiştir. (Mevahib-i ledünniyye) [Devamı var]