Şefaate layık olmak için

A -
A +

(Kırk hadis ezberleyene şefaat ederim) mealindeki hadisinden amaç, kırk hadisi bilmek mi, yoksa ezbere okumak mı? CEVAP: İkisi de değildir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Ölümünden sonra, [yazdığı bir kitapta] 40 hadis bırakan [mümin], Cennette benim refikimdir [arkadaşımdır.]) [Deylemi] (Helal ve haramı bilsinler diye, Allah'ın rızasını umarak, ümmetime kırk hadis öğreten [mümin], âlim olarak haşr olur.) [Ebu Nuaym] (Dini işlerine fayda verecek kırk hadisimi hıfzeden, kıyamette âlimlerle haşr olur. Âlim, abidden yetmiş derece üstündür. Âlimle âbid arasındaki her bir derecenin [muazzam] üstünlüğünü ancak Allahü teâlâ bilir.) [Taberani] (İşittiği hadisi aynen nakledene büyük sevap vardır.) [Taberani] (Allah'ın kendisini mağfiret etmesi niyeti ile, kırk hadisimi yazarak [kitap veya başka yollarla] başkalarına ulaştırana Allah rahmet eder ve şehidlik mertebesi verir.) [İbni Cevzi] (Ümmetime bildirmek için kırk hadis ezberleyene kıyamette şefaat ederim.) [İbni Adiy] Böyle hadis-i şerifleri kendi mezhebinin âlimlerince yapılan açıklamaları ile birlikte okumalıdır. Bir kâfir, kırk hadisi ezberlese aynen söylese Cennete gider mi? Gitmez elbette. Bir kâfir, Kur'an-ı kerimi ezberlese de Cennete gidemez. Cennete gitmek için birinci şart düzgün imandır, ehl-i sünnet itikadına sahip olmaktır. İkinci şart bu itikad üzere imanla ölmektir. Yukarıdaki hadis-i şeriflerin açıklaması kısaca şöyledir: İtikadı düzgün olup, farzları yapan ve haramlardan kaçan kimse, 40 hadisimi bilir ve onunla amel etmeye çalışırsa Cennete gider demektir. Sadece ezberlemek değildir. Bilmek ve amel etmeye çalışmaktır. Böyle işler şefaate sebep olur. Yani günah çok olsa da şefaat sayesinde affa kavuşabilir. Şefaate sebep olacak işleri yapmaya çalışmalıdır. Kırk hadis bildirmek önemli imiş diyerek, kendi mezhebinin âlimleri tarafından açıklamaları yapılmayan hadis-i şerifleri nakletmenin vebali büyük olur. *** Küfre düşüren sözler Küfre düşürücü bir söz imanı, nikâhı ve ibadetleri siler mi? CEVAP: Küfre düşmek demek mürted olmak demektir. Mürted olunca bütün ameller sıfırlanır. Tekrar imana gelirse, zengin ise, yeniden haccetmesi gerekir. Namazlarını, oruçlarını, zekatlarını kaza etmesi gerekmez. Mürted olmadan önce, kazaya bırakmış olduklarını kaza etmesi gerekir. Çünkü mürted olunca, önceki günahlar yok olmaz. Mürted, imana gelirse, mürted iken kılmadığı namazlarını kaza etmez. Çünkü kâfirler İslamiyet ile muhatap değildir. (Hindiyye) Küfre düşürücü sözleri öğrenmeli, küfre düşmemeye dikkat etmelidir. Çünkü bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki: (Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz.) [Deylemi]

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.