Kabak, nar, üzüm, bakla karpuz, mercimek, pirinç vs. hakkındaki hadisler hep uydurmadır) deniyor. Ancak bu kadar insafsızlık olur. Resulullah efendimiz sanki ömründe hiç meyve sebze görmemiş ve bunlar hakkında tek kelime etmemiştir. Bu konudaki sahih hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Kuru üzüm, safra açar, sinirleri kuvvetlendirir ve sıkıntıyı giderir.) [Ebu Nuaym, Deylemî] (Kavun, karpuzda on özellik var: yemek, içmek, koku, meyve, çöğen, mesaneyi yıkar, karnı yıkar, iç hastalıklarına iyi gelir ve cildi temizler.) [Deylemî, İ. Rafii] (Yemekten önce kavun karpuz yemek şifadır.) [İ. Asâkir] (Zeytinyağı 70 derde devadır.) [Ebu Nuaym, Deylemî] (Zeytin yağı basura da iyi gelir.) [Taberânî, Ebu Nuaym] (Sarmısak yiyin ve onunla tedavi olun. Çünkü o, 70 derde devadır. Eğer bana melek gelmeseydi, elbette ben de yerdim.) [Deylemî] (Kabak dimağı besler, aklı artırır.) [Deylemî, İ. Münavi] (Kabak, baş ağrısına iyidir. Mercimeğe 70 Peygamber duâ etmiştir.) [Nesai, Müslim Taberânî, Deylemi, İ. Gazali] Hz. Enes anlatır: (Resûlullahın çorba içinde kabakları bulup yediğini gördüğümden beri kabağı severim. [Buhari, Müslim, Muvatta, Ebu Davud,Tirmizi] (Yemeklerin seyyidi [üstünü] et ve pirinçtir.) [Tirmizî, Hâkim, Ebu Nuaym] (Acve hurması zehire karşı, küm'e mantarının suyu göze şifadır.) [Buhari, Tirmizî, Nesai, İbni Mace, İ. Ahmed, Deylemi, İ. Münavi] (Lohusaya hurma yedirin. Çocuklar sakin olur. Hz. İsa'nın doğumunda Hz. Meryem hurma yedi. Daha iyisi olsa idi, Allah onu verirdi.) [Hatîb] (Mantar suyu göze şifadır.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai, İbni Mace, İ. Ahmed, İbni Meniy, Z. Makdisi] (Çörek otu dertlere şifadır.) [İbni Sünni, Ebu Nuaym] Hadis düşmanları, (Bir hadise, bir âlim uydurma demişse, o hadise bin âlim sahih dese de, o hadis artık, damgayı yemiştir, onunla amel etmeyi içime sığdıramam.) diyorlar. Bunlara soruyorum, siz namaz kılıyorsanız, imam arkasında Fatiha okuyor musunuz? Şafiilerin okuması farzdır, hanefilerin de okumaması vacibdir. Okursa tahrimen mekruh işlemiş olurlar. Mezhepsizler okuyoruz derlerse, Hanefi âlimlerine muhalefet etmiş olurlar, okumuyoruz diyorlarsa, o zaman Şafii âlimlerine muhalefet olur. Böyle namazı içlerine nasıl sindirebiliyorlar ki? Hadis ilminde müctehid bir âlim, bazı âlimlerin sahih dediği bir hadise mevdu diyebilir. Müctehidin böyle demesi; "Bu hadis, Peygamber efendimizin sözü olamaz" anlamında değildir. Bu hadis benim usulüme göre hadis değil, uydurmadır; fakat başka müctehide göre sahih olabilir demektir. Farklı ictihadlar da aynen böyledir. Bana göre doğrusu bu der; fakat farklı ictihadda bulunan müctehide söz söylemez. Birinin uydurma demeye yetkisi varsa, ötekinin de sahih demeye yetkisi vardır. Bunun için hiçbir Ehl-i sünnet âliminin kitabında uydurma hadis olmaz. Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarına dil uzatmamalı ve onların kitaplarında uydurma hadis var sanmamalıdır.