"Ümmetimin arasında, fitne yayıldığı zaman sünnetime sarılana, yüz şehit sevabı vardır" hadis-i şerifindeki sünnet, İslamiyet demektir. Benim sünnetim demek, benim yolum, yani İslamiyet demektir. İmam-ı Nâsırüddin Seyyid Ebül-Kâsım Semerkandi hazretleri buyuruyor ki: Bu hadis-i şerif, ümmetim arasında fesat çıktığı zaman, Ehl-i sünnet ve cemaat itikadında olup, beş vakit namazı cemaatle kılana yüz şehit sevabı verilir demektir. (Rıyad-un-nasıhin) Bidatlere ve kendi aklına uyulup İslamiyet'in dışına çıkıldığı zaman, sünnete yani İslamiyet'e uyana, yüz şehit sevabı verilir; zira fitne zamanında İslamiyet'e uymak, kâfirlerle savaşmak gibi güç olur. (Hadika) Bu hadis-i şerif, Selef-i salihin zamanındaki iman ve ahkâm-ı İslamiye'ye uyana yüz şehit sevabı verileceğini bildirmektedir. (S. Ebediyye) (Sünnetimi terk edene şefaat etmem) hadis-i şerifindeki sünnet de, İslamiyet demektir. Namazın sünnetleri veya sarık, entari, sakal sünneti değildir. Şeyh-ul-islam İbni Kemal Paşa, (Şerh-ı hadis-i erbain) kitabında, (Sünnetimi terk edene şefaatim haram oldu) hadis-i şerifini açıklarken buyuruyor ki: Bu hadis-i şerifteki sünnet, İslamiyet demektir; çünkü büyük günah işleyen mümin şefaate kavuşur. Demek ki, fitne zamanında, zevaid sünnet olan sarık sarıp, cübbe giyene değil, itikadını düzeltip haramlardan kaçarak farzları yapana yüz şehit sevabı verileceği, bu vesikalardan da anlaşılmaktadır. 2- Küfrün galip olduğu yerde, gerçeği söylememek caizdir. Şafii'de, zalim Müslümanlar arasında da caizdir. Müslümanlar garip ve zayıf olduğu müddetçe, her yerde caizdir. (Mektubat-ı Masumiyye 3/55) Müslümanın böyle durumlarda, namaz kıldığını, oruç tuttuğunu gizlemesi gerekir; çünkü işinden, aşından olacağı gibi, din aleyhine kanunların çıkmasına, fitneye de sebep olur. Bu vebalden kurtulması için ibadetlerini gizlemesi gerekir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Bir zaman gelir ki, şimdi aranızda münafıkların küfürlerini gizlediği [ibadet yapar göründüğü] gibi, o zaman da müminler gizlenir. [İbadetleri gizli yapar.]) [İbni Sünni] 3- Malını korumak için de, yalan söylemek caizdir; çünkü bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Malını ve canını korurken öldürülen, şehit olur.) [Buhari, Müslim] 4- Müdara ibadet değil, zor durumdan zarardan korunma ruhsatıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Allahü teâlâ, farzları emrettiği gibi, müdara etmeyi de emretti.) [Hâkim] (Müdara edenler, şehit olarak ölür.) [Deylemi] (Şerefinizi parayla, dininizi de dilinizle [müdara ederek] koruyun!) [İ. Asakir] (Devamı var) Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com