Sünnete bid'at denmez

A -
A +

Sual: İbni Sebeci biri, iki el ile yüzünü yıkamıyor, sağ el ile yıkıyor. Kulak ve boynuna mesh etmiyor. Ayaklarını yıkamayıp mesh ediyor. Selefiyim diyen bir arkadaş da, boynu mesh etmenin ve namazda elleri göbek altına bağlamanın bid'at olduğunu söylüyor. 14 asırdır bid'at mi işleniyor? CEVAP: İslam âlimlerine olan güveni sarsmak için her gün yeni bir mesele ortaya atıyorlar. Bu bilgiler asırlardır, her asrın âlimlerince onaylanarak günümüze kadar gelmiştir. 14 asırdan beri gelen âlimler bunları bilemiyor da, kendilerine selefiyim diyen veletler mi biliyor? Resulullah efendimiz, kolaylık olsun diye, namazda ellerini farklı bağlardı. Bazen de yanlarına salardı. Herkes kendi mezhebinin hükümlerine uyar. Hz. Ali'nin rivayet ettiği bir hadis-i şerif meali: Namazda sağ eli, sol el üstüne koyup göbek altına bağlamak sünnettir. (Ebu Davud, İ.Ahmed) Bütün fıkıh kitaplarında, namazda eller göbek altına bağlanır deniyor. Dürr-ül muhtar'da namazın sünnetlerinin sekizincisinde diyor ki: Erkekler, sağ eli sol elin üzerine koyup göbek altına bağlar. Hazret-i Ali (Elleri göbek altına bağlamak sünnettir) demiştir. Namazda erkek, bileğini baş ve küçük parmağıyla tutarak sağ eli sol eli üzerine bağlar ve göbeğinin altına koyar. Muhtar olan kavil budur. (Dürr ül muhtar) Türkçe Nimeti İslam kitabında namazın sünnetlerinin beşincisinde diyor ki: (Erkek kısmı, sağ elini sol eli üzerine olmak üzere göbeği altına koymak) Bunları bütün fıkıh kitaplarında bulmak mümkündür. Boynu mesh etmek ise, bid'at değil sünnettir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: Resulullah, başının tamamını, kulaklarının da iç ve dış kısımlarını mesh ederdi. (Tirmizi, Ebu Davud) Boynu mesh etmeye müstehab diyenler var ise de, el-Bahr ve diğer kitaplarda sünnet olduğu bildirilmiştir. Gırtlağı mesh etmek ise bid'attir. (Redd-ül muhtar) Yine Nimet-i İslam kitabının abdestin sünnetlerinin on altıncısında diyor ki: Baş ve kulaklardan sonra, iki elin arkası ile boynu mesh etmek. Boynu mesh etmenin sünnet olduğu bütün fıkıh kitaplarında vardır. Ayaklar da üç kere yıkanır Sual: Abdestte her uzvu üç kere yıkıyorum. Fakat ayakları bir defa yıkıyorum, su akarken kalbimden üç kere saymam yetmiyor mu? CEVAP: Ayakları da ayrı su ile üç kere yıkamak gerekir. Tam İlmihal'de diyor ki: Yıkanacak yerleri, üç kere yıkamaktır. Her birinde, uzvun her yeri ıslanmalıdır. Üç kere su dökmek değil, üç kere tam yıkamak sünnettir. Nimet-i İslam kitabında, abdestin sünnetlerinin dokuzuncusunda diyor ki: Yıkanacak uzvu üçer kere yıkamaktır. Maksut, su ile üç defa kaplayarak yıkamaktır. Yoksa bir uzvu yıkarken, bir defa aldığı su ile o uzvu üç kere yıkamakla sünnet hasıl olmaz. Üçten fazla yıkayan haddi aşmış olur, üçten eksik yıkayan da zulmetmiş olur. Eğer her yıkayışta, musluk kapatılır veya ayak musluktan çekilirse, sünnete uyulmuş olur. > Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.