Sünnete bid'at denmez

A -
A +

Sual: İbni Sebeci biri, iki el ile yüzünü yıkamıyor, sağ el ile yıkıyor. Kulak ve boynuna mesh etmiyor. Ayaklarını yıkamayıp mesh ediyor. Selefiyim diyen bir arkadaş da, boynu mesh etmenin ve namazda elleri göbek altına bağlamanın bid'at olduğunu söylüyor. 14 asırdır bid'at mi işleniyor? CEVAP: İslam âlimlerine olan güveni sarsmak için her gün yeni bir mesele ortaya atıyorlar. Bu bilgiler asırlardır, her asrın âlimlerince onaylanarak günümüze kadar gelmiştir. 14 asırdan beri gelen âlimler bunları bilemiyor da, kendilerine selefiyim diyen veletler mi biliyor? Resulullah efendimiz, kolaylık olsun diye, namazda ellerini farklı bağlardı. Bazen de yanlarına salardı. Herkes kendi mezhebinin hükümlerine uyar. Hz. Alinin rivayet ettiği bir hadis-i şerif meali: Namazda sağ eli, sol el üstüne koyup göbek altına bağlamak sünnettir. (Ebu Davud, İ.Ahmed) Bütün fıkıh kitaplarında, namazda eller göbek altına bağlanır deniyor. Dürr-ül muhtar'da namazın sünnetlerinin sekizincisinde diyor ki: Erkekler, sağ eli sol elin üzerine koyup göbek altına bağlar. Hazret-i Ali (Elleri göbek altına bağlamak sünnettir) demiştir. Namazda erkek, bileğini baş ve küçük parmağıyla tutarak sağ eli sol eli üzerine bağlar ve göbeğinin altına koyar. Muhtar olan kavil budur. (Dürr ül muhtar) Türkçe Nimet-i İslam kitabında namazın sünnetlerinin beşincisinde diyor ki: (Erkek kısmı, sağ elini sol eli üzerine olmak üzere göbeği altına koymak) Bunları bütün fıkıh kitaplarında bulmak mümkündür. Boynu mesh etmek ise, bid'at değil sünnettir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: Resulullah, başının tamamını, kulaklarının da iç ve dış kısımlarını mesh ederdi. (Tirmizi, Ebu Davud) Boynu meshetmeye müstehab diyenler var ise de, el-Bahr ve diğer kitaplarda sünnet olduğu bildirilmiştir. Gırtlağı mesh etmek ise bidattir. (Redd-ül muhtar) Yine Nimet-i İslam kitabının abdestin sünnetlerinin on altıncısında diyor ki: (Baş ve kulaklardan sonra, iki elin arkası ile boynu mesh etmek.) Boynu meshetmenin sünnet olduğu bütün fıkıh kitaplarında vardır. Aksırmak çok iyidir Sual: Aksırmanın imanla, doğru söylemekle ve duanın kabul olması ile bir ilgisi var mıdır? CEVAP: Evet vardır. Aksırmak çok iyidir. Bir hadis-i şerif meali: (Aksırmak Rahmandan, esnemek Şeytandandır.) [Tirmizî] Hz. Osman aksırınca Peygamber efendimiz buyurdu ki: (Müjde sana ya Osman. Şu Cebrail aleyhisselamdır. Allah'tan haber getirdi: Hiç bir mümin yoktur ki, peş peşe üç kere aksırsın da onun kalbinde iman sabit olmasın.) [Tirmizi, Hakim] Konuşurken aksıran kimsenin doğru söylediği anlaşılır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Konuşurken aksırmak, sözün doğruluğuna işarettir.) [Taberani, Hakim] Dua ederken aksırmak da o duanın kabul olduğuna alamettir. Bir hadis-i şerif meali: (Dua ederken aksırmak, duanın kabulüne işarettir.) [Taberani] Kuvvetli aksırmak iyi değildir. Bir hadis-i şerif meali: (Kuvvetli aksırmak da şeytandandır.) [İbni Sünni] ------ Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.