Zinnureyn ne demektir

A -
A +

Sual: Hazret-i Osman'a niçin zinnureyn deniyor? CEVAP: İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Hazret-i Osman, vilayet ve nübüvvet yüklerini taşıdığı için, kendisine zinnureyn [iki nur sahibi] denir. [Resulullahın iki kızıyla evlenmek şerefine kavuştuğu için de, zinnureyn denir.] Hazret-i Ebu Bekir ile Hazret-i Ömer nübüvvet, Hazret-i Ali vilayet yükünü taşımaktadır. (1/251) Bir bakımdan üstünlük Sual: Hazret-i Osman'ın iki nur sahibi olması, ilk iki halifeden üstün olduğunu göstermez mi? CEVAP: Hayır, üstün olduğunu göstermez. İmam-ı Rabbani hazretleri (Bir bakımdan üstünlük, her bakımdan üstünlük değildir) buyurmuştur. Birkaç örnek verelim: Hazret-i Ali'nin, Resulullaha akraba olmak şerefi, büyük bir üstünlüktür. Fakat bu şeref, (Fadl-i külli) yani her bakımdan üstün olmayı göstermez. Bunun gibi, Hazret-i Ali için, (Sen bendensin, ben de sendenim) gibi hadis-i şerifler, akrabalık şerefini göstermektedir. Çünkü Hazret-i Abbas için ve Ebu Leheb'in kızı Dürre için de böyle buyrulmuştur. Böyle sözler, (Fadl-ı cüz'i)yi, yani her bakımdan değil, bir bakımdan üstünlüğü gösterir. (Hamamda bir aslan gördüm) demek gibidir. Hamamda aslan gibi kuvvetli bir insan görmüş olduğunu bildirmektedir. Yoksa dişleri, pençesi ve yelesi aslanınkiler gibi demek değildir. (Kurret-ül ayneyn) Hazret-i Ali, her ne kadar, Hazret-i Ebu Bekir'den başka, herkesten önce Müslüman oldu ise de, o zaman, çocuk olduğu, malsız olduğu için, Resulullahın evinde ve hizmetinde olduğu için, onun önce iman etmesi, başkalarının iman etmesine, ibret almalarına ve kâfirlerin bozguna uğramasına sebep olmadı. Hâlbuki diğer üç halifenin imana gelmeleri, İslam'ı kuvvetlendirdi. İmam-ı Ali ve çocukları, Resulullahın en yakın akrabası ve Resulullahın mübarek kanından oldukları için, Sıddık-i ekberden ve Faruk-ı azamdan daha üstün denilebilir ise de, bu üstünlükleri, her bakımdan üstünlük demek değildir. Her bakımdan, o büyüklerin önünde olmalarını sağlamaz. Hızır aleyhisselamın, Musa aleyhisselama birkaç şey öğretmesine benzer. [Kan bakımından daha yakın olan, daha üstün olsaydı, Hazret-i Abbas, Hazret-i Ali'den daha üstün olurdu. Kan bakımından çok yakın olan Ebu Leheb'de ise, hiçbir şeref ve hiçbir üstünlük yoktur.] Kan bakımından yakın olduğu için, Hazret-i Fatıma, Hazret-i Hatice ile Hazret-i Aişe'den daha üstündür; fakat bir bakımdan üstünlük, her bakımdan üstün olmasını göstermez. Hadis-i şeriflerden anlaşıldığına göre, bu üçü ile birlikte, Hazret-i Meryem ve Hazret-i Asiye, dünya kadınlarının en üstünüdür. (Fatıma, Cennet hatunlarının üstünüdür. Hasan ve Hüseyin de, Cennet gençlerinin yüksekleridir) hadis-i şerifi, bir bakımdan üstünlüğü gösterir. (H.L.O.İman) Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.