Ayamama Deresi 14 yıl sonra bir nevi isyan etti. Çünkü yanlış iskan ile yola hapsedilen bu dere yatağından çalanları affetmedi. Vaktiyle yolu genişletmek için dere yatağı daraltıldı. İkitelli Deresinin de suları Ayamama üzerine yüklenince facia kaçınılmaz oldu. Su hapsedildiği yerde durmaz. Seller (su taşkınları) deprem gibi ağır tahribat yapar. 1995'te taşan Ayamama Deresi'nin güzergahı dere yatağına yapılan dev binalarla sıkıştırılınca, 100 yılda geçse yağacak olan (81 yıl önceki gibi) aşırı yağış ile dolunca güzergahını geri aldı. Marmara'ya Florya'dan ulaşması binalarla önlenince sular 5 metre yükseldi. Ortaya Basın Ekspres Nehri çıktı. 45 dakikada metrekareye düşen 90 kilogram yağmur ile İkitelli Deresi yatağına kurulan Osmanlı Tır Garajı ve Betonsa Beton Santrali bir kaç dakikada 5 metrelik suya gömüldü. Binlerce ton ağırlığındaki su kanala sığmayınca önüne kattığı tırları sürükledi. 212 Alışveriş Merkezinin önünde 7- 8 metreye indirilen dere, beton bariyerleri kibrit kutusu gibi söküp yola çıktı. Bu korkunç sel Çobançeşme Fidanlığında göl haline gelince sakinleşti. Sel fekaleti yalnız Türkiye'de değil, ABD, Avrupa ve Uzakdoğu'da ekolojik felaket olarak görülmektedir. Basın Ekspres yolundaki Ayamama Deresi ve Papaz Deresi gibi Bağcılar'daki Tavukçu ve Bahçeşehir'deki Hamam Dereleri de taştı. İkitelli Basın Ekspres yolunda yüzlerce aracın sularda sürüklenmesiyle bu felaket yaşandı. 80 yılın en yüksek yağışı 6 aylık yağışa bedel idi. İhracata hazır 90 milyon dolarlık mal sel ile heba oldu. En az 150 milyon dolarlık zarar söz konusu, tabi zarar 1 milyar doları da aşabilir. Sanayici ve sigortacı büyük kayba uğradı. İstanbul dünyanın en büyük 10 şehrinin içinde 8. sırada yer almaktadır. Mega kent mega fekalete uğradı. Marmara bölgesindeki sel felaketinin zararının tespiti şu an için yapılamıyor. Mübarek Ramazan günü bazı eşkıyanın fabrika, mağaza ve sularda sürüklenenleri yağmalaması sel felaketinden daha korkunç felakettir. Yaşadığımız sel fekaleti 33 ölü, 18 kayıp olmak üzere 51 cana mal oldu. Sağanak yağış dere yataklarının daraltılmasıyla kabusa dönüştü. 100'den fazla TIR zarar gördü. 2010 kültür başkenti İstanbul sele teslim oldu. Büyükşehir Belediye Başkanına göre "Bu fekalet bütün yönetimlerin hatası" Çevre Bakanı ve şehir planlama uzmanlarına göre: Bu facianın sebebi belediyelerin dere yataklarında rant uğruna yapılaşmaya göz yummasıdır. Trakya gibi bir düz arazide yağmur sularının denize ulaşmasını siteler, yazlıklar ve binalar kapatırsa su binaların içinden geçerek yol bulur. Yapılaşmanın dere yatakları ve denizden en az 100 metre uzakta olması ve yapılaşmada ve oto yolların yapılmasında 500 yıllık yağış rejimi hesaplanmalıdır. Not: Şimdiden tüm İslam Aleminin Ramazan-ı Şerif Bayramını tebrik ederim. Duacıyım, dualarınızı beklerim.