Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 27 Nisan 2011 tarihinde açıkladığı proje yurt içi ve yurt dışında geniş akislere neden oldu. Merakla beklenen "Çılgın Proje" İstanbul halkını âdeta ekrana kilitledi. "Kanal İstanbul" ile İstanbul'da 2 Boğaz, 3 İstanbul ile harita değişecek. En önemli tarafı ise emlak ve inşaat sektöründe patlama olacak. CHP, MHP gibi bazı siyasiler ve enteller karşı çıksa da sokaktaki vatandaş "çılgın proje"ye tam destek vermiştir. İstanbul Kanalı dünyanın yapay 5. kanalı olacaktır. Bu kanallardan Panama Kanalı'ndan yılda 14 bin gemi geçiyor. Akdeniz ile Kızıldeniz'i bağlayan 163 kilometrelik Süveyş Kanalı genişliği 300 metredir. Yunanistan'da Korint Körfezi ile Saronik Körfezini bağlayan Korint Kanalı 6.3 kilometre uzunluğundadır. Baltık Denizi ile Kuzey Denizini birbirine bağlayan Kie Kanalı 98 kilometredir. Ve üzerinde 7 köprü vardır. Çatalca-Silivri arasında gerçekleşecek, aslında Karadeniz ile Marmara'yı birleştirmeyi isteyen kanal, Osmanlının da 500 yıllık (Kanuni'den itibaren) hayali idi. Doç. Dr. Erhan Afyoncu'ya göre Osmanlı 6 defa bu işe teşebbüs etti. Ancak maalesef olmadı. İnşallah 2023'te bu iş gerçek olur. Kanalın yapılmaya başlanmasıyla birlikte on binlerce kişiye iş imkânı sağlanacaktır. Türkiye bu projeyi yapabilecek güçtedir. Hatta bana göre geç bile kalınmıştır. 10 milyar dolara mal olacak bu proje Başbakan'a göre yılda milyarlarca dolar gelir getirecektir. Kanal civarında yeni bir kent kurulacak, eski İstanbul turizm ve kültür merkezi olacaktır. İstanbul Kanalı ile İstanbul Boğazı rahatlayacak, transit geçişler bu kanaldan yapılacaktır. Turizm ve inşaat zirve yaptığı gibi İstanbul, Paris'in 5 misli büyüyecek, dünyanın başkenti olacaktır. Osmanlı projesinde Karadeniz, Sakarya Nehri-Sapanca Gölü ve İzmit ile Marmara Denizine ulaşacak idi. Mimar Sinan fizibilitesini yaptı. Bazı yerlerde kazılar yapılmışsa da savaşlar sebebiyle proje askıya alındı. Bu proje için 3. Murat, 4. Mehmed ve 2. Mahmud zamanında ciddi çalışmalar yapıldı. Karadeniz Kız Kulesine göre 25.5 cm yüksektedir. Haliç'e Karadeniz'den kanal yapılmasından vazgeçildi. Boğazda sadece kent trafiği olacak. 25 metre derinliğindeki kanaldan en büyük gemiler geçebilecek.