Ekonomik büyüme

A -
A +

1970- 2003 yıllarındaki ekonomi ile son 7 yıllık ekonomi arasında dağlar kadar fark vardır. Haluk Özdalga'nın "Kötü Yönetilen Türkiye" adlı eserine göre: 1970- 2003 arası milli gelir 5 kat artmıştır. Bu oran Avrupa'da Yunanistan'da 10 kat, Mısır'da 6 kat, Tunus'ta 9 kat, Malezya'da 10 kat, Meksika'da 9 kat artmıştır. Güney Kore 1970 yılında Türkiye'nin yarısı kadar zengin idi. 2005'te 10 misli oldu. 1970- 2003 arasında dünya ortalaması kadar büyümüş olsaydık, bugün 2 misli zengin olurduk. Ana-Sol koalisyonunun açtığı 3 yıllık krizin faturası 168 milyar dolardır. Türkiye- Suriye- Ürdün- Lübnan arasındaki ekonomik birliğe Mısır, S. Arabistan ve Irak katılırsa bu birlik cazibe merkezi olur ve gelişir. Hatta Orta Doğu Ekonomik Birliği haline gelir. 27 Mayıs'tan sonraki askeri darbeler ile siyasi partiler kökleşmedi. Dahası halka inemedi. Parti, liderinin mülküdür. Parti organları ise onun memurlarıdır. Aşırı yoksulluk, sosyal ve ekonomik boyutların çok ötesinde düşünülmesi ve hızla ortadan kaldırılması gereken bir insanlık meselesidir. Kriz şartlarına rağmen Türkiye'nin imkanları aşırı yoksulluğu en az seviyeye indirmek için yeterlidir. İlk 4 ayda ihracat 695 milyon dolar ithalat 415 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Avrupa borç batağından bir türlü kurtulamıyor. Krizin sebebi para ve maliye politikalarının tutarsızlığıdır. IMF raporuna göre Türkiye ekonomisi 2010'da yüzde 6.25 büyüyecektir. 3 ay içinde (Haziran- Temmuz- Ağustos) işsizliğin yüzde 14.4'den 10'a inmesi planlandı. Bunun anlamı 1 milyon kişiye daha istihdam sağlanması demek. Türkiye ekonomide 10 yıllık yol haritasını çizdi. Büyümede hedef yüzde 5 ve IMF yoktur. Vizelerin kaldırılması THY'ye yaradı. Afrika ülkeleriyle artan ihracat ve komşu ülkelerle vizelerin kaldırılması THY için fırsat oldu. Suriye'ye haftada 4 uçuş şu anda 21'e çıktı. Hava yolları sıralamasında THY kârlılıkta dünya üçüncüsüdür. 37 yurtiçi ve 124 uluslararası olmak üzere 161 noktaya uçuş gerçekleştiren THY, 2009'da 25 milyon yolcu taşıdı. 2010 hedefi 31 milyondur. Uçak sayısı 142, 1900 pilot, 1500 kabin görevlisi ile toplam 15 bin çalışanı ile dev bir şirkettir. Yakında 90 uçak daha alacaktır. THY Avrupa'da en az baraj kaybeden 2. havayolu şirketidir. The New York Times'e göre: İslam Dünyası İran'ın şii emperyalizmi ile S. Arabistan'ın vehhabiliği yaymasından son derece rahatsız. Türkiye İslam Dünyasının yeni lideri.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.