Günümüzde dış politikada stratejiler değişmiştir. Devletlerin gücü ve devletlerarası siyasi sahnede ağırlığı ekonomik gücü ile orantılıdır. Ekonomide dışa bağımlı olanlar gerçek anlamda bağımsız sayılmazlar. Son 4.5 yılda siyasi ve buna bağlı olan ekonomik istikrar sayesinde ülkede önemli ekonomik gelişmeler olmuştur. Temennimiz ise siyasi ve ekonomik istikrarın ve bunun neticesi olan ekonomik gelişmelerin artması ve işsizlik kanserinin sıfırlanmasıdır. İstikrarı bozacak her türlü fiillerden kaçınmak bu ülkeyi seven herkesin temel görevidir. Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolu (Kocaeli projesi) 420 km (yol ve yanyollar, köprü) 6 milyar dolarlık proje gündemdedir. Afrika'da büyük fırsatlar var. Hedef 25 milyar ihracat ve 12 büyükelçiyi çoğaltmak. Türk halkı uçakla yolculuğu sevdi. 20 havacılık şirketi faaliyettedir. 2002 yılında uçak ile 33.5 milyon yolcu taşındı. Bunun 25 milyonu dış hatlarda, 8.5 milyonu iç hatlarda idi. 2003 yılı 34.4 milyon yolcunun 9.1 milyonu iç hatlara ait. 2004'te 45 milyon yolcunun 14.4 milyonu iç hatlara, 2005'te 55.5 milyonun 20.5 milyonu iç hatlar yolcusu idi. 2006 61.7 milyon yolcunun 28.8 milyonu iç hatlara ait. 2007 yılında (iç+dış hat) 75 milyon ve 2008'de 100 milyon yolcu tahmin ediliyor. Toplu Konut İdaresi (TOKİ)'nin 2007 hedefi 100 bin konuttur. Bunun 85 bini tamamlanmış sayılır. 81 ilde 210 ilçede 550 şantiyede 210 bin konut yapıldı. Plastik sektöründe şu anda 6. sıradayız. 2014'te Avrupa'nın lideri olacağımız tahmin ediliyor. Tarımda da gelişmeler vardır. Silifke'de 14 bin dönüm arazide çilek üretimi yapılmaktadır. Yüzde 70 ihraç ediliyor. Bu yıl ürün bol oldu. 56 bin ton. Çoğu kadın 10 bin kişi istihdam ediliyor. Günde 40 ton ihraç ediliyor (iç ve dış). 2009 yılında yeniden YTL'den TL'ye geçilecektir. Sağlık Bakanlığına 4 yılda 160 hastane 416 sağlık tesisi ve muayene odası kazandırılmıştır. Bu alandaki faaliyetler yüzde 145 artarak 16500 olmuştur. Son 3 yılda 17 bin hasta yatağı hizmete girdi. Kamu hastanelerinde 2002'de 18 olan MR sayısı, 2006'da 75 ve bilgisayarlı tomografi sayısı da 2002'de 121 iken 230 adete çıkmıştır. Sağlık yatırımı 2.6 milyar YTL'dir. Sağlık ocağı hasta muayene odası 6300'den 13500'e çıkmıştır. Türkiye'deki havaalanları Malta, Roma ve Viyana havaalanlarının çok ilerisindedir. Ulaştırma Bakanlığı 4.5 yılda hazineye 50 milyar YTL kazandırdı. Bolu ikinci tüneli açıldı. AB'ye göre Türkiye 2007'de yüzde 4.9 ve 2008'de yüzde 5.9 büyüyeceğini tahmin etmektedir. 2012 yılına kadar İstanbul'da raylı sistem 250 km olarak 7 milyon yolcuya hizmet verecek. Hazar Denizini Karadeniz'e ulaştıran petrol boru hattının temeli atıldı. Yakında Akdeniz'i Kızıldeniz'e ve Hint Okyanusuna bağlayan çelik ağlar sıradadır. THY 2007'nin ilk 3 ayı içinde (iç+dış) hatlarda 3 milyon 952 bin kişi taşıdı. THY üst üste 3 yılda yüzde 20 büyüdü. 2015 hedefi 2005 yılında 1 milyon fazlası ile aşıldı. 2007'de yüzde 25 büyüme bekleniyor. Dünya Bankası Türkiye Temsilcisi Andrew Vorkink "Çok hızlı ilerliyorsunuz" Nissan Türkiye Genel Müdürü "Türkiye'deki gelişme bize heyecan veriyor" dedi. 2006 yılında 80 bin kamyon 7300 otobüs satışı gerçekleştirerek 8.7 milyar dolar ciro yapan MAN'ın 2010 hedefi 100 bin kamyon 10 bin otobüstür. Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Ömer Bolat: "Binbir fedakârlıkla oluşan istikrarı bir çırpıda bozmayalım."