Halkın iradesi

A -
A +

Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç'ın dediği gibi: "Yargının tarafsızlığından ve bağımsızlığından şikâyet edenlerin sosyal profiline baktığımızda ciddi bir eksen kayması görüyoruz. Yıllardır soruşturma ve kovuşturma hukukunun haksız ve ölçüsüz uygulamalarına konu olmuş olayları ve insanları görmezlikten gelenler her ne olduysa bugün yargıdan en çok şikâyet eden konuma gelmişlerdir." Askere yüce divan yolunun açılması, TSK'ya meydan okuma değil, demokrasinin gereğidir. Hukukun üstünlüğünde üstün olan hukuktur. YAŞ kararlarının (terfi ve kadrosuzluk hariç) yargıya açık olması son derece isabetlidir. Geçmişte YAŞ kararlarında objektif olunmaması nice değerleri zayi etmiştir. Millet idaresinin önünde duran partiler yok olur. "Anayasa paketi, kuvvetler ayrılığı ilkesini güçlendiriyor." (Yargıtay onursal üyesi Cevdet İlhan Günay) Demokratlık sözde değil, özde ve uygulamada belli olur. Darbe mağduru ve yıllarca cezaevlerinde işkence gördüğünü söyleyen ülkücüler anayasa paketine tam destek verdiklerini açıklıyorlar. Yargıda çifte standart olmaz. Konsensus Araştırma ve Danışmanlık'ın Habertürk Gazetesi için "Türkiye gündemi Mart 2010" anketine göre: "Yargı reformuna ihtiyaç var mı?" sorusuna yüzde 82 evet, yüzde 18 hayır denmiştir. Türkiye 1960'tan bu yana vesayet altındadır. "Darbe anayasası ömrünü tamamladı" (Prof. Dr. Şefik Dursun) "Yargı her işe müdahale ederse yargıçlar devleti olur." (Prof. Hasan Tahsin Fendoğlu) Demokrasi ile darbe sistemi çökecektir. 150 yıllık anayasa geleneği içinde, halkın katılımı ve demokratik yöntemlerle anayasa yapılmadı. Toplumsal uzlaşma elbette faydalıdır. Ama toplumsal uzlaşma ile niyetleri bizimle anlaşın bizim onayımızı alın denmektedir. Bunlar ise; Tanzimattan bu yana vesayet rejimi mensubu oligarşik zümredir. TBMM milletin iradesinin tecelli ettiği yerdir. Partiler görüşlerini ortaya getirip asgari müşterekte ortak payda çerçevesinde mutabakat sağlayabilirler. Muhalefet sadece engel oluyor. TBMM insan ile devlet arasındaki ilişkileri kanun adı altında kaideye bağlıyor. 1982 anayasası 12 Eylül vesayet rejiminin bekçiliğini millete ve onun temsilcisi meclise değil, anayasa ile meydana getirdiği kurumlara vermiştir. Anayasa Mahkemesi 411 oyla kabul edilen kararı görevini aşarak esastan inceleyerek, gerekçe üreterek iptal edebiliyor. Vesayet rejiminde bazı kuruluşlar bazı partilerin arka bahçesidir. Halkın iradesi yok sayılamaz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.