Hedefler ve engeller

A -
A +

Türkiye sıradan bir ülke değildir. Çeşitli maddi ve manevi imkanlarıyla dünyanın sayılı, saygın ve süper güçleri arasında yer alması gereken bir ülkedir. Maalesef Tanzimattan bu yana oligarşik bir elit zümre kendi menfaatleri için çeşitli bahanelerle demokrasiyi, çok partili rejimi, insan hak ve hürriyetlerini, ülkenin maddi ve manevi kalkınmasını önlemişlerdir. İki asra yakındır bu elit tabaka halk ve onun seçtikleri bilmez, biz biliriz zihniyeti ile halk ve halkın seçimle iş başına getirdiklerine karşı vesayet rejimi icra etmişlerdir. Türk halkı, dünyanın kendi ülkesine özürlü ülke gibi bakmasına üzülmektedir. Asırlardır gasbedilen hak ve hürriyetlerinin ve gerçek demokrasinin özlemi içindedir. Bunlara mani olanları asla affetmeyecektir. Dış basında çıkan yazılar ise insanın yıllardır göremediği gerçekleri ifade eden bir nevi gözünü açan yorumlardır. Türk halkı sivil anayasa, sözde değil özde demokrasi istemektedir. Türkiye ekonomik açıdan ne zaman gelişmeye başlasa kesinkes önüne birçok engeller çıkarılmaktadır. AK Parti iktidarının cumhuriyetin 100. yılında Türkiye'yi dünyanın ekonomik açıdan en güçlü 10 ülkesi içinde yer almasını temin etmek ekonomik hedefidir. Bazı siyasilere göre 2050 yılında Türkiye Japonya'nın önünde yer alacaktır. Bu hedeflere ulaşmak ise siyasi ve buna bağlı ekonomik istikrar ile temin edilir. Türkiye son derece hızlı bir kalkınmanın içindedir. İşsizliğin ve geçim sıkıntısının azalması ise ancak kalkınma ile mümkündür. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolunun, Türkiye'deki 76 kilometresi 2011'de tamamlanacaktır. 10 yıl sonra Çin'den Londra'ya demir yolu ile kesintisiz gidilecektir. Tarihî İpek Yolu, Demir İpek Yoluna dönüşmüş olacaktır. Marmaray projesi bunun bir parçasıdır. Bakü-Tiflis-Kars hattı ile ilk yıl 1 milyon yolcu, 6.5 milyon ton yük; orta vadede 3 milyon yolcu ile 18 milyon ton yük ve uzun vadede 30 milyon ton yük taşınacağı hesaplanmaktadır. Halen TCDD'nin taşıdığı yük 19.5 milyon tondur. Hazır giyimde 12 milyar dolar olan gelir 2020'de 32 milyar dolar olacaktır. Dünya pazarından yüzde 5 pay alıyoruz. 2020 hedefi 100 milyar dolardır. Gemi inşa sektöründe 23. sıradan 6. sıraya, mega yat sanayinde 4. sıraya, küçük kimyevi tankerde dünya birincisiyiz. TOKİ'nin 2011 hedefi ise 506 bin konuta ulaşmıştır. İhracatta 25 milyar dolara koşan Türk otomotiv sektörü, Birleşmiş Milletlere üye 192 ülkeden 176'sına ihracat yaptı. Avrupa'ya ihracat yüzde 37 arttı. İhracat en fazla Almanya'yadır. Son Anayasa Mahkemesi kararı ile Türk halkı, demokrasi ve istikrar kazanmıştır...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.