İlk insanlar vahşi değildi

A -
A +

Âdem aleyhisselam, tövbesi kabul edildikten sonra, Hindistan'dan Arabistan'a gitti. Arabistan'a varınca, Arafat'ta Hz. Havva validemiz ile buluştu. Bu sırada Hz. Havva da Âdem aleyhisselamı aramak için Cidde'den Arafat'a gelmişti. Arafat ovasında Müzdelife'de buluştular... Nice seneler ayrı kalmanın üzüntüsü gidip, sevinç ve ferahlığa kavuştular. Beraberce Mina'ya gittiler. Âdem aleyhisselamın kıyamete kadar gelecek olan çocukları, Arafat meydanında, belinden zerreler hâlinde çıktı. Allahü teâlâ onlara, "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" buyurdu. Hepsi, "Evet, sen bizim Rabbimizsin" dediler. Sonra hepsi zerreler hâlinde, Âdem aleyhisselamın beline girdi. Buna "Ahd ü mîsak" (söz verme) denir. Ayrıca "Kâlû Belâ" diye de meşhur olmuştur. Ahd ü mîsak, Kur'an-ı kerim ve hadis-i şerif ile sabittir. Nitekim ayet-i kerimede mealen şöyle buyurulmaktadır: "Hani, Rabbin, Âdemoğullarından, onların sulblerinden zürriyetlerini çıkarıp, kendilerini, nefslerine şahit tutmuş; "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" buyurmuştu. Onlar da; "Evet, Rabbimizsin, şahit olduk" demişlerdi. İşte bu şahit tutma kıyamet günü; "Bizim bundan haberimiz yoktu" dememeniz içindi. Yahut, "Daha evvel atalarımız Allaha şirk koşmuştu. Biz de onlardan sonra gelen bir nesiliz. Şimdi o bâtıl yolda olanların işlediği günahlar yüzünden bizi helak mı edeceksin" dememeniz içindi..." (A'raf 172) Hz. Havva validemiz Âdem aleyhisselam ile buluştuktan sonra, biri kız, biri erkek olmak üzere yirmi defa ikiz; tek olarak da Şît aleyhisselamı dünyaya getirdi. Cebrail aleyhisselam Âdem aleyhisselama çiftçilik işlerini, ekip biçmeyi öğretti. Çiftçilik ve diğer pek çok işle meşgul oldu. İlk insanlar, bazı tarihçilerin zannettiği ve İslâm dinine inanmayanların uydurduğu, bazı filmlerde gösterildiği gibi, ilimsiz, fensiz, görgüsüz, çıplak ve vahşî kimseler değildi. Evet, bugün de, Asya, Afrika çöllerinde ve Amerika ormanlarında tunç devrindekilere benzeyen vahşîler yaşadığı gibi, ilk insanlardan da bilgisiz, basit yaşayanlar vardı. Fakat, bundan dolayı, ne bugünkü, ne de ilk insanların hepsi için, vahşîdir denilemez. Nitekim Hâkim'in bildirdiği hadis-i şerifte buyuruldu ki: "Allahü teâlâ, Âdem'e, sanatlardan bin türlü sanat öğretti ve ona şöyle buyurdu: "Evlatlarına ve zürriyetine rızık hususunda sabredemezlerse, bu sanatlardan biri ile rızık talep etmelerini söyle."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.