Dünyadaki kalkınmış ülkelerin medya sektörü analiz edildiğinde sürekli kendini yenileyen bir estetik anlayışına, olağanüstü bir planlamaya ve düşünülmüş düşüncelerin ışığında sorumlu bir yayıncılığa şahit olmaktayız... Ama bizim gibi kalkınmakta olan ülkelerin tv, radyo ve gazeteleri doldur boşalt zihniyetiyle yönetilmeye devam ediyor ve çöp kutusu gibi kullanılıyor... Bildik bileli 'kalkınmakta olan bir ülke' söylemi herkesin dilinde ama ne zaman kalkınacağımız hususunda ise kimse bir şey demiyor... Bu şarkının sonu nerede bitecek belli değil... Kalkındığımızı göremeden de gideceğiz... Yüzlerce radyo, internet sitesi ve televizyon kanalı sabahtan akşama kadar o büyük kalabalığı esir almış... Güya bunları denetleyen bir kurum var; RTÜK... RTÜK denetledikçe piyasaya yeni bir kanal ve radyo daha giriyor... Radyolarla başedilemeyince denetimden çıkartıldı... Çünkü başedilemiyor... Radyoda, internette serbest, televizyorda yasak... Ko-medya oynanıyor! * Kanalları zaplayarak seyretmek ise daha sinir bozucu... Kimilerinde bir bal furyası almış başını gidiyor... Kimilerinde bitkisel tedavi ürünleri ve saatlerce süren dedikodu programları ve dizi adı altında yığınla suç dosyalarının kahramanları... Yani; kötü adamların hikâyesi... Çünkü; iyi adamların hikâyelerinde entrika, silah, uyuşturucu, çeteleşme, derin ve gizli ilişkiler yok... Son Samuray kılıklı adamlar ekranı işgal etmiş, etrafına üç beş manken toplamış, güya dinden bahsediyor ve sonra yabancı müzik eşliğinde dans ediyor... Ko-Medya işte... * Sonu gelmeyen içi boş tartışmalar... Bağıran, bağırana... Öğretici, akılda kalıcı bir tek hikâye yok... Sokakta artık kime çarpsak ya dizi oyuncusu, ya reklam yıldızı... Her şey orijinalitesini kaybetmiş... Herkes konuların çok uzak bir yerlerinde geziniyor... Matbaayı keşfeden Gutenberg'e 'Neden?' diye sorduklarında demiştir ki; - Gerçeği çoğaltmak için... Şimdi bu ülkenin bütün medya ve iletişim sektörüne 'Neden?' diye bir soru sorulduğunda kaç kişinin 'gerçeği yaymak ve çoğaltmak için' diyeceği bilinmiyor... Büyük bir kesimin; parasını, itibarını, rantını, gücünü ve infazını veya kendi gerçeğini çoğaltmak için sektöre girdiğini bilmeyen kaldı mı? Kısacası; Medya, Ko-medya olmuş...