Modern piramitler

A -
A +

Devlet ve şirketlerin hiyerarşik yapısı, yani protokolü sanki Firavun'un piramitlerine bakılarak kurulmuş... Ya da organizasyon şeması... Piramitin en alt tabakasında avam, yani halk veya müşteri en üstte kral, ya da patron... Satın alanın bir kıymeti yokmuş... Satanın daha çok kıymeti varmış... ABD şirketleri, gelenekselleştirilen piramit sistemini altüst ederek satış stratejisini yansıtarak; - Müşteri kraldır! demiş... Kendini 'kral' zannedenler uzun süre bu tüketim çılgınlığına para akıtmış... Taa ki birileri 'kral çıplak' diyene dek! * Küresel güçlerin putlaştırdığı markalar dünyanın her yerinde piyasalara hakim olmaya başlayınca yeni bir strateji üretmiş; - Müşteri soytarıdır! Kralı mutlu etmeye endeksli bir tüketici, yani milyonlarca bağımlı taraftar oluşturulmuş... Bugün beş yüz liraya satılan gömlek iki ay sonra yüzde elli indirim masalıyla iki yüz elli liraya, ardından elde kalan ne kadar vitrin ürünü varsa hepsini toplayıp fabrika satış mağazası yalanıyla yüz yirmi beş liraya satılmakta... Gömleğin maliyeti ise sadece on beş lira... Bu dolandırma taktiğinin bilimsel kılıfına ise; serbest piyasa ekonomisi denilmekte... Kimse bu soytarılığa 'dur' demiyor... * Dolandırılmaya, hakarete uğramaya layık görülen müşteri iki yakasını bir türlü bir araya getiremiyor... Banka kredi kartlarına sürekli para yatırmakla ömür tüketiliyor... Dünyanın yeni kralı; - Kredi kartları! Uzay çağında bir dünyadan söz ediliyor ama Firavunların modern piramitleri darphane gibi çalışıyor... Yeni piramitlerin adı ise AVM'ler... İçinde binlerce putlaştırılan markalar barınmakta... Milliyetçilikten, sömürgecilikten ve batı karşıtı söylemlerden bahseden her iki tarafın insanları alışverişler sonunda paralarının kimlerin cebine gittiğini hiç düşünüyor mu? Ve artık müşteriler uyanın... Ne kralsınız, ne de soytarı...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.