Harika! Gerçekten harika. Müthiş bir başarı öyküsü. Bimeks'ten bahsediyorum. Daha doğrusu Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray'dan. Bimeks malum, halka açılıyor. Önceki gün Swissotel'de tanıtım toplantısı vardı. Akgiray anlattıklarıyla beni aldı ve kendi öyküsünün içine soktu. Öyle bir öykü ki tadından yenmez. 1990 yılında ilk mağazalarını açtıkları günleri anlattı Akgiray. Dükkan sahibi güvenememiş olacak ki, iki yıllık kirayı peşin almış. Haksız da değil hani. Teknoloji ürünü satan başka yer yok o tarihlerde. Olsa, adam onları emsal alıp "eh" diyecek belki ama yok. Dolayısıyla, tereddüt ediyor; "Bu mağaza iş yapar mı, yapmaz mı" diye. Ya yapmazsa? Uğraş dur! Akgiray da olup olmayacağını bilmiyormuş aslında. Fakat, geleceği tahmin etme yeteneği onu bu kulvara itmiş. Ticareti fazla bilmiyorsa da teknolojinin müthiş bir patlama yaşayacağını görüyor. Şimdikilerin "öngörü" dediği tahmin ve tespit onun esas sermayesi olmuş yani. O günlerde teknoloji ürünü satan bir mağaza açmak gerçekten cesaret işi. Akgiray bu cesareti gösterip işe başlamış. İlk teknoloji mağazasını açmış ve başarılı olmuşlar. Dükkan sahibi başta olmak üzere herkes memnun tabii. Herkes mutlu. Burada bir parantez açayım. Bundan birkaç sene önceydi. Mardin'e gidiyordum. Uçakta yanımda oturan kişiyle dereden tepeden lafladık biraz. Sonra konu dönüp dolaşıp Akgiray'a geldi. Yol arkadaşım Rasim Tuğmaner, Akgiray'ın dükkan sahibi çıktı. Onlardan fazlasıyla memnun olduğunu söyleyip "Her sene kira artışı için masaya otururuz. Ben hiç konuşmam. El sıkışır çıkarız. Her seferinde benim beklentimden fazlasını verirler çünkü" dedi. Bimeks'in ilkleri, sayılamayacak kadar çok. AVM'lerde mağaza açan ilk teknoloji mağazası. Ardından mega mağaza (teknoport). Ardından web sitesi ve online sipariş. Sipariş, 2 saat içinde tüketicinin adresine ulaştırılıyor. Ya da en yakın Bimeks mağazasına gidip ürünü alabiliyor müşteri. Bunlar müşteriye sağlanan avantajlarının bazısı. Bir de Bimeks markasıyla mağaza açmak isteyenlere sağlanan kolaylık var. Ki, o da aliyülâlâ. Franchise modeli. Franchise mağazaya tanınan hak, o mağazayı stoktan kurtarıyor. Sürümü az olan ürünü Bimeks'e iade edebiliyor. Bimeks akıllı çözüm üretiyor yani. Kazan kazan. Yönetim stratejisi bu kadar yüksek olan bir şirket verimli çalışmaz da ne yapar? Bimeks kenarda bırakıldığında sektörün çalışan başına net satışı: 373 bin TL. Bimeks ise 638 bin TL net satış yapıyor. Metrekare başına düşen satış da öyle. Diğerleri 9 bin TL satış yapıyor; Bimeks ise 13 bin 400 TL. Bimeks'in sektördeki en sonuncu ilki halka arz oldu. Bugün ve yarın talep toplayacak. Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, "Halka arz sonucunda 65-70 milyon TL nakit girişi bekliyoruz" dedi. Hedef belli. Bu parayı yatırıma dönüştürmek ve 2010 yılındaki 191 milyon TL olan net aktif değerini 2015'te 550 milyon TL'ye çıkarmak. Ciroda da hedefleri büyük. 2010 cirosu 303 milyon TL. 2015 hedefi ise 1 milyar 250 milyon TL. Bimeks'in bu hedefe gayet kolay erişeceği görülüyor. Hem sektörün müthiş bir büyüme potansiyeli var, hem de Bimeks'in. Neden olmasın?