Bu bir başarı

A -
A +
Türkiye tanıtımı öğrendi; bu kesin. En canlı örneği İstanbul Shopping Fest (İSF). Bu sene 8-30 Haziran 2013 tarihleri arasında üçüncü kez gerçekleştirilecek olan İSF tanıtım faaliyetlerine Bakü'de başladı. Neden tanıtım? Neden Bakü? 2011'deki İSF döneminde İstanbul'daki alışveriş miktarı 8 milyar, 2012 yılında ise 7 milyar 500 milyon liralık bir hacme ulaşmıştı.  Geçen sene yabancı kredi kartı kullanımında yüzde 64'lük bir artış oldu. Bu seneki hedef ise yüzde 70. Alışveriş hacminde de artış bekleniyor tabii. Yerli alışverişin 8 milyar 500 milyon liraya, yabancı harcama tutarının ise 500 milyon liraya ulaşacağı tahmin ediliyor. 
İstanbul Shopping Fest'te Azerbaycan'ın apayrı bir yeri var. Geçen sene yüzde 35 artmış İstanbul'a gelen Azeri sayısı. Bu sene daha da artması bekleniyor. Dolayısıyla ilk tanıtım faaliyeti Bakü'de başlatıldı. Ama ne tanıtım. TRT'nin ünlü Akşam Sefası müzik grubu Haydar Aliyev Sarayı'nda "Bir millet, iki devlet" isimli konser düzenledi ve Azerbaycanlı müzikseverlere Türk sanat müziği şöleni sundu. Konserde Azerbaycanlı ünlü mugam üstadı Alim Gasımov ve şarkıcı Tünzade Ağayeva da yer aldı. Konser hem TRT'den ve hem de Azeri televizyonundan canlı yayınlandı ki, tanıtımın daha âlâsı olamazdı. 
Tanıtıma sadece TRT destek vermiyor, onu da söyleyeyim. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı başta olmak üzere Dışişleri Bakanlığı, TİM, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), İstanbul Valiliği ve Belediye Başkanlığı da destek veriyor. Çok yönlü bir tanıtım yani ve oldukça başarılı. Bakü'deki Büyükelçimiz Alper Coşkun ve Kültür ve Tanıtma Müşaviri Seyit Ahmet Arslan'ın gayretleri gerçekten takdire şayandı. Gecelerini gündüzlerine katıp Türkiye'nin tanıtımı için çalışıyorlar. 
İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, İstanbul'da 92 AVM olduğunu söyledikten sonra, bunların toplam metrekare büyüklüğünün 3 milyon 300 bin metrekareye ulaştığına dikkat çekti ve "Bu da Lüksemburg'tan daha büyük bir değeri ifade ediyor" dedi. Eh böyle bir değer pazarlanmaz mı? Birleşik Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan tanıtımın Katar, Dubai, Sofya ve Moskova'da da yapılacağını söyledi. Ki, bunlar bire bir gidip tanıtım yapılan ülkeler. Bir de Avrupa ayağı var bunun. Avrupa şehirlerinin hemen hepsinde afiş ve bilboardlarla tanıtılıyor.
Bu organizasyonu sadece bir alışveriş karnavalı olarak değerlendirmemek lazım. Alışveriş bahane. Ülkelerin birbirine yakınlaşmasını sağlıyor bir kere. Sosyal ve ekonomik bağları güçlendirmekle kalmayıp siyasi çekişmeleri ortadan kaldırıyor. İstanbul kenti tarih ve kültür zenginliği yönünden dünyanın sayılı kentlerinden biri. İçinden deniz geçen tek şehri. Böylesine güzel bir şehir senede 50 milyon turist çeker aslında. Otelleri, yeme-içme mekânları ve ören yerleriyle hak ediyor bunu. İSF bu yönden de önemli bir fonksiyon ifa ediyor. 
Çok küçük bir Bakü izlenimi verip kapatayım konuyu. Azerbaycan petrol gelirleriyle müthiş bir değişim yaşıyor. 15-20 sene sonrası için strateji geliştiriyor ve insan kaynaklarına çok önem veriyor. Her sene binlerce gencini iyi eğitim almaları için Amerika, Avrupa ve Türkiye'ye gönderiyor. Bunlar önemli yatırımlar.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.