"Çin'i fazla büyütmeyin"

A -
A +

40 ülkede sahip olduğu 80 ofis ile yılda 12 milyar dolar ciro gerçekleştiren Hong Kong merkezli Li&Fung firmasının patronu William Fung Türk sanayicilere, "Çin'i gözünüzde fazla büyütmeyin" diye seslendi. Fung; ABD, Avrupa ülkeleri ve Japonya'da yaşayan insanların giysi ihtiyacını karşılayan Türkiye, Hindistan, Doğu Avrupa ve Asya gibi tedarikçi ülkelerin Çin'i kendileri için büyük rakip görmelerini anlayamadığını vurguladı. William Fung, Çin'in ucuz işçilikten başka bir avantajının bulunmadığını, dolayısıyla, ortada korkulacak bir yanının olmadığını söyledi. Çin'in daha şimdiden yüzde 7'ye varan enflasyonla boğuşmaya başladığına dikkat çeken Fung, Çin'in maliyet artışıyla baş edemediği için güney sahillerindeki işletmelerini iç kesimlere taşımaya başladığını söyledi. Sözlerini "Çin'in yenilmez olduğunu sanmayın" diye sürdüren Fung, "Türkiye'nin sahip olduğu bilgi birikimi, kalifiye eleman ve tasarım Çin'de yok. Çin ile Türkiye mukayese dahi edilemez" dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) ve Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası'nın (TÜTSİS) ortaklaşa tertiplediği İstanbul Moda Köprüsü adlı sergi ve konferans etkinliklerinde konuşan William Fung, Türkiye'nin üzerindeki Çin korkusunu bir kenara bırakıp değişen müşteri taleplerine odaklanması gerektiğini söyledi. Müşteri profilinin çok değiştiğine, sadece fiyat kalite dengesine bakılan dönemlerin geride kaldığına işaret eden Fung, müşterilerin artık satın aldıkları malın hangi sosyal şartlarda üretildiğine de dikkat ettiğini belirtti. Çocuk işçi çalıştırıyor mu? Çevreye zarar veriyor mu? Sağlıklı mı? Li&Fung firmasının Türkiye'de 600 milyon dolarlık iş hacmine sahip olduğunu belirten William Fung, Türkiye'deki işlerinin her geçen gün arttığını vurguladı. İstanbul Moda Köprüsü etkinlikleri Türkiye'nin tekstil ve konfeksiyon sektöründe nerede olduğunu görmesi ve yere daha sağlam basması hususunda önemli rol oynadı. Türk sanayicisine moral verdiği gibi vizyon da sağladı. Marks&Spencer (M&S) temsilcisi Sylvie Dayı ise yaptığı konuşmada "Türkiye'nin tekstil ve hazır giyimde çok iyi bir yere geldiğini belirtti ve "Türkiye'deki tedarikçiler çok güçlü" dedi. Siparişlerini çok kısa sürede aldıklarını ifade eden Dayı, Türkiye'de büyümeye devam edeceklerini söyledi. Vizyon vizyondur. Global bakmayı öğrenmek lazım. Dünyada nasıl iklim ve ekonomik şartlar değişiyorsa; insanların sosyal yapısı da değişiyor çünkü. Bu değişimi yakalayan ülke ve firmalar avantajlı konuma geçerken; yakalayamayanlar amiyane tabiriyle, nal topluyor. Türkiye'nin nal toplamaması lazım. Gelişmeleri takip etmesi ve kendine güvenmesi şartıyla tabii.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.