Türkiye ihracatı,?hedeflerin?üstünde gerçekleşti. Bunu şöyle okumak lazım. Bir, tüm zorluklara rağmen hedef tutturuldu.?İki,?hedef tespiti makuldü. Bizim?millet?olarak?abartmak gibi kötü bir huyumuz?var.?Büyük hedefler koyar sonra da kırk dereden kırk mazeret getiririz. İhracat planlamasında?böyle?olmadığı?görüldü. Doğru hedef kondu ve tutturuldu. Güven verici bir durum bu. 2012 yılı ihracat tahmini 148 milyar dolardı, 152 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu başarının arkasında Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin, firmaların ve STK'ların gayreti?var?tabii.?İhracat?son yedi yılda 29 milyar dolar artış göstermişse bu kendiliğinden olmadı. Dünya krizle boğuşurken oldu. Katmerli bir başarı söz konusu yani. Avrupa senede 7 trilyon dolar tutarında ithalat yapıyor. İçinde bulunduğumuz bölgenin ithalatı da küçümsenmeyecek kadar fazla: 1 trilyon 500 milyar dolar. Afrika pazarı ise 700 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Bunları Türkiye'nin ihracat şansının ne kadar fazla olduğunun altını çizmek için sıraladım. Türkiye ne yazık ki hâlihazırda dünya dış ticaretinin binde 8'ini karşılıyor. Yüzde 1 bile değil yani. Az biraz gayretle ihracatını arttırabilir aslında; o potansiyele sahip çünkü. Yeter ki gayreti azalmasın. Türkiye dünyanın 247 gümrük bölgesinden ihracat yapar duruma geldi. Sevindirici bir husus bu. 250 ticaret müsteşarı görev yapıyor ayrıca çeşitli ülkelerde ve Türkiye 2013 yılında 90 ülkede ihracat rekoru kırmaya hazırlanıyor. Türkiye bir tek Avrupa pazarında küçüldü ama bu o ülkelerin krize girmiş olmasından kaynaklandı. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan "Avrupa pazarının ancak 2017 senesinde toparlanabileceği tahmin ediliyor" dedi ve o vakte kadar Türkiye'nin başka pazarlarda büyümeye devam edeceğini belirtti. Bir de 2023 yılında 500 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirme hedefi var Türkiye'nin. Bu hedefi tutturabilir mi? Tutturmaması için hiçbir neden yok aslında. Yeter ki, katma değeri yüksek mal üretsin. Ekonomi Bakanlığı sekiz ayrı teşvik programı uyguluyor. Hepsi firmaların marka olmasını, Ar-Ge yapmasını ve teknolojik yatırımına ağırlık vermesini özendirici teşvikler. Daha da arttırılması lazım. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından uygulanan "Her ilden 1 milyar dolar ihracat" programı da başarılı sonuçlar veriyor, onu da söyleyeyim. Gaziantep bunun?en?bariz örneği. Bu ilimiz 2012 yılında ihracatını yüzde 19 arttırarak 5 milyar 879 milyon dolara çıkardı. Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adil Konukoğlu, "Artış 2013'te de devam edecek" dedi ve marka olmak için çalıştıklarını söyledi. Sözün özü: Türkiye ihracatı öğrendi. Tek eksiği marka ve tasarım. İnovasyon ve Ar-Ge çalışmalarıyla o engeli de aşarsa kimse tutamaz Türkiye'yi. Bunun için ise kamu desteğinin devam etmesi lazım.