Gurbetçi çocuğunun başarısı

A -
A +

Amsterdam'daydım. Orada kaldığım üç gün boyunca hayatımın en mutlu, en gururlu günlerini yaşadım. Nasıl gururlanmayayım ki, Atilay Uslu gibi süper bir genci tanıdım. Uslu, henüz 41 yaşında ve gurbetçi bir ailenin çocuğu. Amsterdam merkezli şirketinde çoğu Türk 810 kişi çalışıyor. Atilay Uslu 27 yaşındayken hayata tur operatörü olarak atılıyor ve şimdi Corendon Holding'in iki ortağından biri. Corendon bu sene 188 milyon euro'luk ciro gerçekleştirme başarısı göstermiş. 2010 hedefi ise 227 milyon euro. Dev şirketlerin kriz etkisiyle ölüp yok olduğu bir dönemde Corendon cirosunu büyütüyor ve önümüzdeki sene için de yüzde 20 büyümeyi kendine hedef seçiyor. Corendon, elmastan sonra en kıymetli taş. Sanayi taşı da deniliyor. Corendon Holding adıyla müsemma bir yapı içinde. Dinamik bir firma. Ana faaliyeti tur operatörlüğü ama hava yolu şirketi de var, oteli de. Ayrıca, Bodrum, Didim ve Antalya bölgesinde ev yapıp Avrupalı yatırımcılara satıyor. 500 konutluk projenin 100'ünü satmışlar. Uslu, "Şayet" dedi. "Kriz olmasaydı hepsini satmış ve ikinci projeye başlamıştık." Şartlar ne olursa olsun, Atilay Uslu bu işin arkasını getirmeye niyetli. Şartlar çok güzel. Her sene en az yüzde 6 kira garantisi veriyorlar ve 5 sene sürüyor bu garanti. İstanbul ve İzmir'de de ev yapıp satacaklarını söyledi Uslu. Hollanda'da tur operatörü olarak faaliyet gösteren üç Türk firması iflas etti. Corendon ise buna rağmen büyüdü. İflas eden firmaların ortada kalan müşterilerini Türkiye'ye getiren ve onların tatil yapmasını sağlayan yine Corendon. Centilmen yanı da var yani. Bu davranışı ona prim kazandırıyor tabii. İtibarını arttırıyor. Avrupalının hepsi öyle ama Hollandalı, hepsinden hesapçı. 10 euro'nun hesabını yapar. Atilay Uslu, "Bizi seviyorlar" dedi. "Fakat, 10 euro fark oldu mu, telefon açıp 'fiyatını o firmanın fiyatına çekersen, sizinle geliriz. Yoksa, onlarla seyahat ederiz' diyorlar." Atilay Uslu, krizi bir şans olarak görüyor ve planlarını da bu düşünce üzerine inşa ediyor. Çok büyük kâr etmek gibi bir düşüncesi yok bir kere. Onun için önemli olan, müşteri memnuniyeti. Başarmış da. Dile kolay, bu sene Türkiye'ye 300 bin turist getirmiş. TUI, OAD ve Neckerman gibi dev tur operatörlerine rağmen yapıyor bunu hem de. TUI Avrupa'nın en büyüklerinden biri ve Conderon onunla dişe diş rekabet yapıp büyüyor. Şaşırdım doğrusu. Atilay Uslu'ya sordum tabii. "Gayet basit" dedi Uslu. "Avrupa'da işçilik çok pahalı. Operasyon birimimi Türkiye'ye taşıdım ve böylelikle maliyetlerimi aşağı çektim. Ayrıca, Türklerle çalışıyorum. Onların vefası ve işlerini doğru yapmaları benim elimi güçlendiriyor." Kendisi söylemiyor ama ben bizzat şahit oldum. Atilay Uslu ve ortağı Yıldıray Karaer doğru zamanda, doğru karar verme basiretini gösteriyor. Geleceği iyi görüyor ve iyi planlama yapıyorlar. Hollanda'nın spor ve eğitim kurumlarına sponsor olmaktan tutun da Hollandalı gençleri Türkiye'ye getirmeye kadar sayısız sosyal sorumluluk projesine imza atmış ve atıyor Corendon. Golf ve futbol turizminde de iddialı hale gelmişler.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.