Malatya seyahatimi Önay Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Akdaş ile birlikte gerçekleştirdim. Malatya'ya giderken onu hostesle bir şeyler konuşurken gördüysem de pek üzerinde durmadım. Gayet normal, nesine durayım? Fakat, Akdaş hostese bir kartvizit verince; şüphelendim ve o şüphe, içimi bir kurt gibi kemirmeye başladı. "Vay" dedim kendi kendime!.. Merakımı yenemedim ve uçaktan iner inmez sordum: 'Ne iş?!!' Akdaş güldü: "Daire satıyorum." Üç günlük yolculuğumuzun ana gündemi Akdaş'ın hostese daire satması oldu. Şakalarımızın tümü neredeyse bu noktaya odaklıydı!.. Seyahatin son günü Malatya'daydık ve hâlâ kakara kikiri gülüyorduk, Akdaş'ın daire satışına. Yine Önay Grup'un bir kuruluşu olan Crispino Mağazası'nda çay içerken Akdaş'ın cep telefonu çaldı. Arayan o hostesti. "1+1" dairelerin ödeme şartlarını soruyordu. İnanamadık tabii. O kadar gırgır şamatadan sonra, nasıl inanalım ki? Fakat, gerçekti ve adam gözümüzün önünde satmıştı daireyi. Sadece ben değil; meseleyi bilen onca kişi şok oldu. Biraz da mahcup! Çare, konuyu kapatmakta bulundu ve hepimiz sustuk. Uçağa bininceye kadar da bir daha mevzu edilmedi. En azından ben etmedim. Uçakta tesadüf Akdaş'ın yanına düştüm. Aradan geçen 3-5 saat içinde kendimi toparlamıştım. Dolayısıyla, ilk ciddi soruyu sorma cesaretini buldum kendimde. "Bu işi nasıl başardınız?" Akdaş "Aslında zor olmadı" dedi. "Muhatabımın neye ihtiyacı olduğunu biliyordum çünkü." Hostes ne iş yapar? Uçar! Sürekli uçan birisi için önemli olan şey; evinin havalimanına yakın olması değil mi? Yunus Akdaş'ın Beylikdüzü'nde inşa ettiği 373 daireli Önay Garden Atatürk Havalimanı'na oldukça yakın. İşin püf noktası bu işte. Hostesin ihtiyacını doğru bildi ve sattı daireyi. Onun pazarlama maharetini takdir etmemek mümkün mü? Ben de öyle yaptım zaten. Ardından da site hakkında bilgi aldım. Önay Garden "1+0", "1+1" ve "1+2" dairelerden meydana geliyordu. "1+0" daireler hemen satılmış zaten. Diğerleri de peynir ekmek gibi satılıyormuş. Sebep belli. Ailenin tüm fertleri çalışıyor ve eve akşamdan akşama geliyorlar. Sadece yatmak için yani. Yunus Akdaş, sitenin her daire balkonunu botanik bahçesine dönüştürdüklerini söyledi, otopark ve havuz gibi imkânları sıraladı. Ardından da şu ifadeyi kullandı: "Sitenin resepsiyonu var ve tüm ihtiyacı karşılayacak şekilde tasarlandı." Yeme-içmeden tutun da çamaşır yıkama ve ev temizliğine kadar her türlü hizmet verilecekmiş bu resepsiyondaki görevliler tarafından. Meskende eski gelenekler yıkılıyor anlaşılan. Misafir odası ve hantal mobilyalar kalkıyor. Misafir artık restoran, ya da resepsiyon gibi yerlerde ağırlanıyor. Ev de bir nevi otel oluyor...