Önceki makalem Antalya EXPO2016 ile ilgiliydi. Bugün de İzmir EXPO2020'yi yazacağım. Her iki EXPO da önemli ve?dünyanın?olimpiyatlardan?sonra en?büyük organizasyonu. Antalya EXPO2016'yı aldı ve şimdi yönetimi belirleyen kanunun çıkmasını bekliyor. İzmir ise aday olduğu EXPO2015'i kıl payı bir farkla Barselona'ya kaptırdı ama bu kere işi sağlam tutuyor ve EXPO2020'yi almak?için?gerekeni fazlasıyla yapıyor. Rusya, Tayland, Brezilya ve Dubai İzmir'in 2020 rakipleri. Her birisi güçlü aday ama İzmir 2015 için yaptığı hataları tecrübe hanesine yazdı ve A-B-C planlarıyla çıkıyor rakiplerinin karşısına. Dedim?ya;?EXPO büyük organizasyon. Ulaşım, konaklama, yeme içme yeri,?sergi?alanı...?hepsi?ama hepsi tamam olmalı ve standart içermeli. Ayrıca profesyonel bir yönetim de gerekli. İzmir?şehir?olarak?hazır?bu organizasyona. Vali, Belediye Başkanı, İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) ve ilgili bakanlıklar?kolları sıvamış ve birlikte hareket ediyorlar. İzmir Valisi Cahit Kıraç "Yapılan araştırmalar İzmir'in dünyanın en hızlı büyüyen dört kentinden biri olduğunu ortaya çıkardı. EXPO ile İzmir'i?bir?dünya markası yapacağız" dedi.?İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da tıpkı Vali?Kıraç gibi iddialı ve "İzmir'i dünya kenti yapmak için tüm altyapı yatırımları hazır. Henüz tamamlanmayanların ise plan ve projesi var. Hiçbir aksama olmadan EXPO'yu yapacağız" diye konuştu. İzmir bir yandan EXPO'ya, bir yandan da şehri marka yapmaya hazırlanıyor. Bu maksatla hazırlanan nazar boncuklu logo önceki gün Vali Kıraç ve Belediye Başkanı Kocaoğlu tarafından basına tanıtıldı. İzmir malum öncelerin şehri. İlk parşömen kağıdı İzmir Bergama'da üretilip kullanıldı. Homeros, İlyada'yı İzmir'de yazdı. Asya'nın ilk hastanesi yine bu şehirde açıldı. İlk İktisat Kongresi İzmir'de gerçekleştirildi. Osmanlı'nın ilk Ticaret Borsası da bu kentte faaliyete geçti.?İlk futbol takımı İzmir'de kuruldu. Akdeniz Oyunları yine İzmir'de yapıldı. Fuar da öyle... Bütün bunlar gösteriyor ki, İzmir Türkiye'nin öncü şehirlerinden biri. Logo bu özelliğini öne çıkarıyor şehrin ve "Öncülerin Şehri İzmir" şeklinde ifadesini buluyor. "İ"nin üzerindeki nokta ise gök buncuk haline dönüştürülmüş. "Neden gök boncuk?" sorusuna logoyu hazırlayan Emrah Yücel şu cevabı verdi: "Gök boncuğu görüp İzmir'e nazar değmesin diye anlamamak?lazım.?Biz?İzmir'in öncü şehir olduğuna atıfta bulunup 'İzmir Türkiye'nin nazar boncuğu' temasına?vurgu?yaptık."?Emrah?Yücel ve ekibi Türkiye'nin ABD'de marka tasarımını?yapıyor?ayrıca.?ABD'de yaptırılan bir araştırmada çok enteresan?bir?sonuç çıktığını söyleyen Yücel, şöyle konuştu: "ABD'den Türkiye'ye?gelip?1-1.5?gün kalan bir kişi, ikinci gelişinde bir hafta ya da 10 gün kalıyor. Yüzde 80'i için geçerli bu." ABD'de yapılan bu araştırma da gösteriyor ki, Türkiye gelip görenlerin ilgisini fazlasıyla çeken bir ülke. Ancak, tanıtım eksikliği had safhada. İzmir şimdi tüm kamu ve STK'ları ile İzmir'in tanıtımına ağırlık verip turist ve yatırımcı çekmeye odaklandı. Bağımsız bir Kalkınma ve Tanıtım Ajansı'nın kurulma maksadı da bu zaten.