Türkiye'de birçok şey değişiyor ve bu değişime ayak uydurmak isteyen her kurum ve kuruluş kendini yenilemek için çırpınıyor. Bu gayretler arasında en hoşuma gideni, aile şirketlerinin kurum kimliği kazanmak için gösterdiği çaba. Dünyanın meselesi aslında bu. Aile şirketlerinin gelecek nesillere aktarılma şansı pek zayıf. Bir, bilemedin iki kuşak sonra yok olup gidiyor o güzelim şirketler. Uzun yaşamanın sırrı profesyonelleşmekten geçiyorsa da şirketlerin çoğu yapamıyor bu geçişi! Yataş Türkiye'nin en eski yatak fabrikalarından biri. Kalite ve standardından taviz vermeden 36 sene ayakta kaldı. Önceki gün akşam kurucu ortaklardan Yavuz Altop ve Genel Müdür Fevzi Menteş ile Yataş'ı konuştuk. Altop kurum kimliğinin hikâyesini anlattı. Menteş ise 6 ay önce başlattıkları değişim ve dönüşüm projelerini. 2015 hedeflerini dinledim ve hayran kaldım. Yataş tam bir profesyonel yönetime kavuşturulmuş ve dünyanın hemen her yerinde olma iddiasında Dağıtım kanallarını yenilemiş bir kere. Ürün gamını zenginleştirip teknoloji desteği sağlayarak; fabrikalardaki verimliliği de arttırmış. Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş, "2011'de ciromuzu yüzde 30 arttırdık" dedi. Büyük başarı. Merkezini Kayseri'den İstanbul'a taşıyan Yataş, bugün 400 bayi ile çalışıyor ama Menteş, bu bayilerin yarısından beklenen performansı alamadıklarını belirterek; "Verimsiz olan mağazaları ya verimli hale getireceğiz, ya da bayilik anlaşmasını iptal edeceğiz. 5 yıl içinde mağaza sayımızı 500'e çıkaracağız" dedi. Yataş yatak ve ev tekstilinde olduğu gibi mobilyada da iddialı hale geliyor. ENZA markası ile piyasaya çıkan mobilyaların ENZA Home mağazalarında satışa sunulduğunu bildiren Fevzi Menteş, ENZA mağazalarının 250 metrekarenin üstünde olacağını belirtti. Yatak ve ev tekstili ise 250 metrekarenin altındaki Yataş Bedding konsept mağazalarında buluşuyor müşteri ile. Yataş'ın eski mağaza konseptlerinden bir olan PuffyCenter'ların Yataş Bedding mağazasına dönüşümünün 31 Mart 2012'ye kadar tamamlanacağının altını çizen Menteş, Yataş Home mağaza konseptlerinin Enza Home konsept mağazalara dönüşümünün ise üç sene içinde tamamlanmasının planlandığını söyledi. Yataş değişim ve dönüşüm projesi için 2011'de 7 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirmiş. 2012'de ise yine aynı maksat için 10 milyon euro tutarında bir bütçe ayırdıklarını belirten Menteş, "Yurt dışı pazarda da büyümeyi hedefliyoruz ve bu pazarlara Yataş markası ile gireceğiz" dedi. Yataş'ın İran'da 13 mağazası bulunuyor. Almanya'da üç olan mağaza sayısını 9'a çıkarmayı hedefliyor. Menteş, "Almanya bizim için önemli pazar" diyerek; yabancı marka almayı da düşündüklerini ifade etti. Yataş ayrıca Hollanda'da 2, Viyana'da bir mağazaya sahip. Azerbaycan'da ise 3 mağazası var. Yataş 45 ülkeye ihracat yapıyor. Yavuz Altop, kişiye özel yatak üretimine başladıklarını ve bu üretimin önümüzdeki senelerde daha da yaygınlaştırılacağını söyledi.