Ne yaparsan iyisini yap

A -
A +

Türkiye'nin stratejik sektörlerinden biri de hiç şüphe yok ki, lojistik sektörü. Henüz istenilen noktada değil belki ama kendini yeniliyor, eksiklerini tamamlıyor. Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, önceki gün biz gazetelere lojistik ziyafeti çekti âdeta. Avcı, 40 senedir sektörün içinde olan birisi ve konusuna vakıf bir iş adamı. "Bir bilen" yani. Önce biraz Cey Group'u anlatayım size.?Cey?Group'un?esas?işi?lojistik. Bu firma hububat ve likit yağ lojistiğinde bir numara ve?işini?çok?iyi?yapıyor. Türkiye'nin?ithal?ettiği?buğday,?mısır?gibi ürünlerin önemli bir kısmı Ceynak tarafından ulaştırılıyor muhatabına. Üretilen un ve makarna yine Cey Group çatısı altındaki bu firma marifetiyle sevk ediliyor yurt dışına. Lojistik pahalı bir iş. Ceynak'ın en mühim özelliği,?maliyetleri?aşağı?çeken sistem geliştirmiş olması. Ali Avcı, firmasının?vizyonunu,?"Bildiğin işi yap ve en iyisini?yap"?prensibi?üzerine?oturtmuş. Kendisi, "sağ?elini?iyi?kullanıyorsan,?işini sağ?elinle?yaparsın" diye tarif ediyor bu prensibi. İstanbul temizse bu da Ceynak sayesinde oldu. Avrupa Yakası'nın çöpünü Ceynak taşıyor ve özel yaptırdığı araçlarla yapıyor bu işi. Günde 10 bin ton çöp taşımasına rağmen ne trafiği sıkıştırıyor, ne de çevreyi kirletiyor. Cey Group 2012 yılında 100 milyon dolarlık bir ciro gerçekleştirdi. Bunun 25 milyon doları Samsun Limanı'a ait, geri kalanı Ceynak ve diğer şirketlere. Lojistiğe yani. Ceynak lojistikte yurt dışı yatırımlara da başladı. Bakü'nün çöp işini aldı mesela. Abu Dabi'de de ihaleye girdi. Özelleştirme İdaresi'nden Samsun Limanı'nı 125 milyon dolar karşılığında satın alan?ve?Samsunport adını verdiği şirketi ile iki sene içinde 45 milyon dolar daha yatırım yapıp Limanı modern bir teknoloji üssü haline getiren Cey Group, Samsun ekonomisine de önemli bir katkı sağladı. Cey Group'un son yatırımlarından biri de Tekirdağ Limanı oldu. Dinçkök'ler bundan 15 sene önce Özelleştirme İdaresi'nden bu limanı almışlardı. Çok büyük bir yatırım da yapmışlardı ama işletme zaafı nedeniyle, daha 20 sene işletme hakları olmasına rağmen limanı kamuya terk ettiler. Bırakmadıkları takdirde daha fazla zarar edeceklerini görmüşlerdi çünkü. Cey Group geçen hafta Tekirdağ Limanı'nın işletme hakkını bir yıllığına devraldı. Dinçkök'lerden de makineleri satın alıp işe başladı. Ali Avcı, limanın tekrar özelleştirileceğini bildirip talip olduklarını söyledi. Atalarımız, "at binenin, kılıç kuşananın" diye boşuna dememişler. Tekirdağ Limanı'nı Cey Group alırsa şayet; bundan hem kamu kazanır, hem limanla iş yapan firmalar ve hem de Tekirdağ. Ali Avcı neyi nasıl yapacağını çok iyi biliyor çünkü. Gelelim lojistik mevzuuna. Lojistik firmasının, navlun hizmetini A'dan Z'ye yapıyor olması lazım. Bir konfeksiyon firması düşünün. Bu firmanın üreteceği gömleğin kumaşını bir yerden, düğmesini başka bir yerden temin edip bunları atölyeye ulaştırabilmeli lojistik firması. Bitmedi, üretilen gömleği paketleyip firmanın istediği mağazaya ulaştırması da lojistik firmasının görevi. Kompleks bir iş yani. Türkiye'de böyle bir talep de yok, lojistik hizmeti de. Ama gidişat bu yönde. Ali Avcı, "Biz hazırız" dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.