Dünya, şimdiye kadar hiç yaşamadığı şiddette bir rekabet sürecinden geçiyor. Acımasız rekabet şartlarına rağmen satış yapmak isteyen firmaların tutundukları en güçlü dal şeffaflık. Şeffaflaş ve tüketicinin bir parçası ol! Türk firmaları, aslında bu gerçeğin şuurunda ve hepsi de gücü nispetinde aynı yöntemi denemek istiyorlar. Yapan yapıyor, yapamayan da rekiplerinden geri kalıp aşağı doğru kayıyor. Başka alternatif yok çünkü. Yaşar Holding, gıda üretiminde iddialı. Bu iddiasını, kimsenin yapmadığı, hatta belki de dünyada ilk olan bir yeniliğe imza atarak; biraz daha ileri taşıdı. Pınar tesislerini gezmek isteyen buyursun, gezsin. İddialı bir proje. İddialı olduğu kadar da şeffaf. 'Bunu yapmak yürek ister' sözü Yaşar Holding CEO'su Hasan Denizkurdu'na ait. Pınar'ın iddiasını ortaya koyan bu sözün içinde; meydan okuma ve rakiplere ince bir gönderme olduğu da görülüyor. Şeffaflık, firmalara, rakiplerine göre bir adım öne çıkma imkanı verdiği gibi bir de özgüven kazandırıyor demek ki. Denizkurdu, sözün sonunu "Mutfağımızı halka açtık. Buyrun, bizi denetleyin" diye bağlarken çok rahat konuştu çünkü. Tüketicinin kral olduğu şu dönemin özüne uygun bir davranış. Yediğin ürün ve onu üreten firma hakkında ne öğrenmek istiyorsan, buyur gel, biz buradayız!.. Yaşar Holding'in 150-200 bin dolar harcayarak hazırlayıp tüketicinin hizmetine sunduğu internet sitesi günün 24 saati hizmet veriyor. İstifade etmek çok kolay. İnterneti açıp 'www.pinarmutfagi.com' sitesine giriyorsunuz. Hemen karşınıza içinde evin hanımı da bulunan mutfak çıkıyor. Mutfaktaki televizyonu 'tık'ladığınızda ise canlı kameralar devreye giriyor ve sizi alıp dosdoğru Pınar'ın Eskişehir, Adapazarı, İzmir ve Aydın tesislerine götürüyor. Televizyon kumandasıyla istediğiniz tesisi, istediğiniz kadar izleme imkanına sahipsiniz. Yeter ki o saatte üretim yapılıyor olsun. Şayet satın aldığınız Pınar ürününün kökenini merak ediyorsanız, onu öğrenmeniz de mümkün. Bunun için mutfaktaki buzdolabına 'tık'lamanız yeterli. Barkod ve parti numaralarını girdiğinizdeyse o ürünün hangi üreticiye ait olduğu, hangi veteriner tarafından ve kaç defa denetlendiğini anında öğreniyorsunuz. Diğer ayrıntılara ulaşmak isteyenlerin ise mutfaktaki fırını 'tık'laması gerekiyor. Pınar, tüm bunlar yetmezmiş gibi talep eden birer temsilci aileyi alıp tesisleri gezdiriyor da. Köprülerin altından çok sular aktı. Artık seçmen de tıpkı tüketici gibi bilinçlendi, yeni bir şuur içinde hareket ediyor. Halkı tatmin etmek, seçmene yaranmak; eskisi kadar kolay değil şimdi. Halkın gözüne girmek isteyen siyasi liderin hamasi nutuk atmak yerine; kendini ve teşkilatını şeffaflaştırması gerekiyor ki, hüsnükabul görsün. Tıpkı Meclis TV gibi bir yayın organının Bakanlar Kurulu'na da kurulması ve oraya da bir şeffaflık getirilmesi gerekiyor aslında. Hakeza parti merkezlerine. Halk, duymaktan da öte görmek istiyor çünkü.