Turizmci, krizin sektörü nasıl etkileyeceğini henüz bilmiyor. Fakat, tanıtım desteği verilmesi hâlinde yara almadan çıkacağı hususunda ümitli. Geçen hafta sonu Antalya Belek'teki Ela Quality Resort Hotel'de Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile buluşan sektör temsilcileri "Turizm Arama Konferansı"nı gerçekleştirdi. Türkiye Otelciler Federasyonu (Türofed) Başkanı Ahmet Barut, tüm ülkelerin turizm sektörlerini korumak için "Turizmci firmalara doğrudan destek verdiğine ve tanıtım bütçelerini arttırdığına" dikkat çekti ve "aynı teşvikleri biz de istiyoruz" dedi. Ertuğrul Günay ise "Haklısınız ama" deyip Türkiye'de sayısız sektörün desteğe ihtiyaç duyduğunu ve bunun için kaynak olması gerektiğini söyledi. Barut'un bu konuya verecek cevabı hazırdı: "Girişlerden alınan vize gelirleri, iki yıllığına tanıtıma tahsis edilsin." Türk turizmcisi kendisini geçen sene gelen 26 milyon turiste göre değil, önümüzdeki senelerde gelmesi beklenen 100 milyon turiste göre hazırlıyor ve tabiatıyla karşılaştığı kriz dönemlerini aşmak için devletten destek bekliyor. Haklı tabii. Turizmden elde edilen döviz gelirleri Türkiye'nin büyümesinde önemli rol oynadığı gibi başta cari açık olmak üzere birçok sıkıntıyı göğüslemesi hususunda devlete can suyu oluyor. Dolayısıyla, Avrupa ülkelerinde satışların yapıldığı ocak ve şubat ayında etkili bir tanıtım yapıp zaten Türkiye'ye turist çekmek için iyi niyetle çalışan tur operatörlerinin işini kolaylaştırmak lazım. Hemen söyleyeyim ki, Ertuğrul Günay turizmcinin ızdırabını anlayan bir Turizm Bakanı. Onlarla birlikte hareket ediyor ve diğer bakanlıkların da aynı duyarlılığı göstermesi için gerekli koordinasyonu gecikmeden yapıyor. Günay, başta turizmcinin otellerin önüne şezlong ve güneşlik koyduğu için hapse atılmasına kadar vardırılan cezalar olmak üzere birçok meselenin bu hafta içinde halledileceği sözünü verdi. Turizmcilere ev sahipliği yapan Ela Quality Resort Hotel Genel Koordinatörü Vadi Karatopraklı ile yaptığımız sohbette, rezervasyonlarda bir düşüş olup olmadığını sordum kendisine. Şu an yüzde 50 oranında bir doluluk olduğunu belirterek; önümüzdeki yaz sezonunun sektör için çok önemli olduğunu söyledi. Sadece kendi imkanları ile 3 milyon dolara yakın bir tanıtım bütçesi ayırdıklarını belirterek; "Devlet desteğinin şart olduğu bir dönemden geçiyoruz" dedi. Akdeniz Çanağı'ndaki diğer ülkelerle rekabet edebilmek için gerekliymiş bu. Ela Hotel, nevi şahsına münhasır özellikleri olan bir otel. Çok prensipli bir kere. Ürün kalitesinden ve hizmetten asla taviz vermiyor. Karşılığını da alıyor tabii; kişi başına 300 dolar. Karatopraklı, "Hedefimiz bu rakamı 500 dolara çıkarmak" dedi. Karatopraklı ayrıca A, B, C planlarının olduğunu ama bunların arasında fiyat düşürmek bulunmadığını söyledi altını çize çize. Şayet, Türkiye destinasyon turizmine ağırlık verir ve şu kritik dönemde sektörü destekleme başarısı gösterirse, 100 milyon turist hedefini kesin tutturur. Bakalım, ne olacak?